• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99061510478
  • خبرنگار : 71516

هنیه: موشک‌های ما به تل‌آویو و دورتر از تل‌آویو هم می‌رسد

هنیه: موشک‌های ما به تل‌آویو و دورتر از تل‌آویو هم می‌رسد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد گزینه استراتژیک در برابر دشمن صهیونیستی، مقاومت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دیدار مردمی در بیروت گفت: تصمیم ما برای مجازات دشمنی که مرتکب جنایت صبرا و شتیلا و دیگر جنایت‌ها شده با گذشت زمان از بین نمی‌رود. انتقام ما از دشمن تنها با بازگشت مردممان به خاک خود و بیرون راندن اشغالگران از تمام خاک فلسطین تکمیل خواهد شد.

وی گفت: لبنان این زخم را در آغوش کشید و به مسئله فلسطین پایبند ماند و هزاران شهید در کنار فلسطینی‌ها تقدیم کرد. نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی اولویت‌های استراتژیک خود را مشخص کرد و اولین آن این است که ما از حق بازگشت کوتاه نمی‌آییم. ما نه از یک وجب از خاک خود کوتاه می‌آییم و نه اسرائیل را به رسمیت می‌شناسیم. ما در این مرحله برای آزادی غزه و کرانه باختری با بقیه گروه‌ها تلاش می‌کنیم بدون اینکه اسرائیل را به رسمیت بشناسیم.

وی تأکید کرد: مقاومت گزینه استراتژیکی برای آزادی است. مردم ما در لبنان تا زمانی که به حق بازگشت پایبند باشند و با وطن جایگزین مخالفت کنند، مقاوم و پایدار خواهند بود.

هنیه گفت: دیدار امروز در بیروت بود و فردا در قدس. هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند ما را از بازگشت به قدس منع کند. برد موشک‌های ما ۱۵ کیلومتر بود و اکنون موشک‌هایمان به تل‌آویو و مابعد و دورتر از تل‌آویو نیز می‌رسد.

وی گفت: نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی در بیروت احتمالا در را به روی حفظ وحدت ملی فلسطین باز می‌کند. ما تصمیم گرفتیم در روند فعال‌سازی مقاومت مردمی و تشکیل کمیته‌ای برای ارتقای سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) پیش برویم. ما تصمیم گرفتیم به دودستگی فلسطین پایان دهیم و از موضع برادرانمان در جنبش فتح و دیگر گروه‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: ما برای ایجاد یک ستون محکم در منطقه برای مقابله با طرح اسرائیل تلاش می‌کنیم. تلاش‌هایی برای اسرائیلی کردن منطقه وجود دارد اما موفق نخواهد شد.

وی خطاب به آوارگان فلسطینی در لبنان گفت: ما از ورود به اردوگاه‌ها خرسند شدیم و با عطر خون شهدایمان خوشبو شدیم. باید هم‌وطنان ما در اردوگاه‌ها زندگی با عزتی داشته باشند. ما با مسئولان لبنانی در این باره صحبت کرده‌ایم. با طرح‌هایی برای کاهش رنج و مشکلات مردم در اردوگاه‌ها توافق کردیم و حماس یک میلیون دلار ارائه خواهد کرد.

هنیه گفت: به مقاومت لبنان که بینی دشمن را در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۰ به خاک مالید، درود می‌فرستم.

هنیه در دیدارش با هزاران آواره فلسطینی در بیروت نیز گفت: اولویت اول ما این است که از آرمان‌هایمان و در راس آن بازگشت آوارگان به روستاها و شهرهایشان کوتاه نیاییم. اولویت دوم این است که از مقاومت کوتاه نیاییم. گزینه استراتژیک در برابر این دشمن مقاومت است. اولویت سوم تلاش برای وحدت ملی فلسطین است. وحدت ملی تنها وحدت میان غزه و کرانه باختری نیست بلکه وحدت ملی میان تمام گروه‌ها و در هر مکانی است. نقش مردم ما در خارج کم اهمیت تر از داخل نیست. اولویت چهارم تقویت روابط با امت عربی و اسلامی است.

دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی پنجشنبه نشستی را در سفارت فلسطین در لبنان برگزار کردند. در این نشست علاوه بر هنیه، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نمایندگان دیگر گروه‌های فلسطینی حضور داشتند.

در این نشست بر لزوم پایان دودستگی برای مقابله با معامله قرن و طرح عادی‌سازی روابط تأکید شد.

هنیه همچنین در جریان بازدید از مقبره کشته‌شدگان در کشتار صبرا و شتیلا در بیروت گفت: اسرائیل نه دوست است و نه همسایه بلکه دشمن است و همواره دشمن خواهد بود. خون لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها در کشتار صبرا و شتیلا به هم آمیخته شد. خون شهدا در راه قدس ریخته شد. مقاومت فلسطین این کشتارها را نمی‌بخشد.

هنیه همچنین با عباس ابراهیم، مدیرکل دستگاه امنیت لبنان درباره آخرین تحولات به ویژه اوضاع فلسطینی‌ها و اردوگاه‌ها در لبنان بحث و تبادل نظر کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha