• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99061510769
  • منبع : نمایندگی سمنان

 آغاز سال تحصیلی با ۱۲۷‌هزار دانش‌آموز در سمنان

جمعیت دانش‌آموزی در یک‌سوم مدارس استان سمنان دو رقمی‌ست

جمعیت دانش‌آموزی در یک‌سوم مدارس استان سمنان دو رقمی‌ست

ایسنا/سمنان  سال تحصیلی جدید با ۱۲۷‌هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در یک هزار و ۸۳ مدرسه در استان سمنان آغاز شد.

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در آیین بازگشایی مدارس این استان با بیان اینکه شعار سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹"مهر شاد"است اظهار کرد: امسال می کوشیم که با مهارت آموزی و ایجاد فضایی شاد برای دانش آموزان سال تحصیلی با نشاطی را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان آغاز خواهد شد ادامه داد: انتظار می رود که والدین، خانواده ها و معلمان به پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در طول سال توجه جدی داشته باشند.

وی از رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی مکرر مدارس در طول روز به عنوان اصل و اولویت نخست در این سال تحصیلی نام برد و گفت: دومین اصل در سال تحصیلی جاری، فعال بودن مدارس است و دانش آموزان باید بیاموزند که در شرایط ناآرام و غیرعادی نیز، هم باید تحصیل کنند و هم سلامت‌شان حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه توجه به سلامت و آموزش دو رکن اساسی در تحصیل دانش آموزان در سال جاری است به شرایط کرونایی مبتلابه جهان پرداخت و افزود: با خانه نشستن کاری پیش نخواهد رفت و اگر تعلیم و تربیت دچار ضعف شود، کشور دچار خسران خواهد شد.

وی از تداوم آموزش و پرورش در هر شرایطی خبر داد و خاطرنشان کرد: با رویکرد "آموزش و پرورش برای همه" تلاش می شود تمامی دانش آموزان بتوانند در قالب های مختلف به تحصیل خود ادامه دهند.

دستورانی با اشاره به تفاوت جمعیت دانش آموزی در مدارس استان اظهار کرد: ۳۵۰ مدرسه در استان سمنان کمتر از ۱۰۰ نفر دانش آموز دارد و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی می توان مدارس را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: در مدارس دارای جمعیت قابل توجه نیز، محصلان گروه بندی خواهند شد و به منظور حفظ سلامت دانش اموزان اختیارهای زیادی به مدیران مدارس اعطا شده است.

دستورانی با بیان اینکه زمان حضور دانش آموزان در کلاس ۳۵ دقیقه خواهد بود افزود: مراسم آغازین و برنامه های ورزشی و برنامه‌هایی که منجر به اجتماع دانش اموزان می شود به طور موقت از مدارس حذف شده است.

وی با اشاره به لزوم همکاری مدرسه و والدین گفت: والدین از در منزل تا مدرسه و معلمان و مدیران در مدارس مراقب دانش آموزان خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تاثیر هیچ آموزشی به اندازه آموزش و پرورش حضوری نیست گفت: با این رویکرد و انعطاف حداکثری در تلاش هستیم سال تحصیلی جاری را به شیوه مطلوب آغاز و به پایان برسانیم.

‍ وی ادامه داد: اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای دانش‌آموزان در قالب ۱۲ بند "بخشنامه لازم‌الاجرا" تشریح و اعلام شده است.ضمن اینکه رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، عمل دقیق و کامل به موازین بهداشتی و استفاده از ماسک صورت در محیط مدرسه و کلاسهای درس الزامی است.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای افراد پرخطر گفت: دانش‌آموزانی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند می‌توانند با بهره‌گیری از آموزش مجازی، در مدرسه و کلاس حضور نیابند.

دستورانی با بیان اینکه بخشی از آموزش ها در فضای مجازی ارائه می شود اضافه کرد: با توجه به ضرورت تثبیت "نرم‌افزار شاد" در عرصه آموزش، امسال ۲۰ درصد آموزشهای تحصیلی و درسی از طریق همین نرم‌افزار به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. 

‍ انتهای پیام

 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha