• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99061611823
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

حساسیت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شده است

حساسیت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه حساسیت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شده است، گفت: نباید اجازه دهیم در خصوص بیماری کرونا عادی‌انگاری صورت بگیرد.

مجید شیرانی ۱۶ شهریورماه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تصمیمات ستاد کرونا باید کمترین آثار سوء را بر سلامت افراد جامعه داشته باشد، اظهار کرد: هر تصمیمی در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا می‌تواند مضرات و مزایایی داشته باشد، در خصوص ویروس کرونا هم‌چنان مجهولات زیاد است و معمولا رفع محدودیت‌ها باید با افول بیماری انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه حساسیت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شده است، افزود: نباید اجازه دهیم در خصوص بیماری کرونا عادی‌انگاری صورت بگیرد، بیماری کم نشده است و باید تلاش کنیم حساسیت مردم بالا برود.

وی ادامه داد: پروتکل‌های خوبی در کشور برای بازگشایی‌ها تدوین شد، اما گاهی این پروتکل‌ها به خوبی اجرا نشد، بنابراین نظارت بر اجرای این پروتکل‌ها باید در اولویت قرار بگیرد، متاسفانه اجرای برخی از پروتکل‌ها بر روی کاغذ ماند.

شیرانی گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی و اعمال برخی محدودیت‌ها تا چند هفته آینده روند ابتلا نزولی باشد، اما در وهله اول درخواست دانشگاه علوم پزشکی تعویق چند هفته‌ای در بازگشایی مدارس است تا بتوان به این مهم دست پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: در رفع محدودیت‌ها باید شرایط هر استان به صورت جداگانه در نظر گرفته شود تا شاهد کمترین تلفات در بحث بیماری کرونا باشیم.

سامان بهترین در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس، کوهرنگ ضعیف‌ترین

در ادامه سید راشد جزایری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مدارس استان از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تیم‌های نظارتی مورد بازرسی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: بیش‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز اول بازگشایی مدارس در شهرستان سامان با ۹۱ درصد و کمترین میزان در شهرستان کوهرنگ بوده است.

وی ادامه داد: از نواقص موجود در رعایت پروتکل‌ها در مدارس نداشتن ماسک توسط برخی از معلمان و دانش‌آموزان، نبود مایع ضدعفونی در برخی مدارس، نبود مواد گندزدا برای ضدعفونی محیط و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در برخی مدارس بود، نیاز است برخی از مدارس استان در مناطق پرخطر تعطیل شود.

جزایری با اشاره به اینکه طبق آمارها جمعیت دانش‌آموزی حدود ۳۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری زیر ۵۰ نفر است، عنوان کرد: همچنین جمعیت حدود ۲۳۰ مدرسه در مقطع ابتدایی در استان زیر ۲۰ نفر است.

حداکثر ظرفیت تعداد دانش‌آموز در سرویس مدارس ۳ نفر است

همچنین فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روز گذشته حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان دعوت شده در مدارس حضور داشتند، اظهار کرد: کلاس‌ها حداکثر با جمعیت ۱۰ نفر برگزار شد.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر حضور دانش‌آموزان پایه اول، هفتم و دهم در مدارس است، افزود: این دانش‌آموزان برای استفاده از شبکه شاد و آموزش مجازی نیاز دارند معلمان خود را بشناسند تا بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

قائدامینی با تاکید بر اینکه هیچ اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند محتواهای آموزشی را در از طریق شبکه شاد، شبکه‌های آموزش تلویزیون و فضای مجازی نیز دریافت کنند.

وی در خصوص سرویس مدارس بیان کرد: طبق قوانین و پروتکل‌های موجود  ظرفیت هر سرویس‌ حداکثر سه دانش‌آموز و سقف حضور دانش‌آموزان در کلاس حدود ۳۵ دقیقه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha