• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99061712561
  • خبرنگار : 50130

رییس آموزش استثنایی استان خبر داد:

فعالیت ۶۵ مدرسه و مرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه در کردستان

فعالیت ۶۵ مدرسه و مرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه در کردستان

ایسنا/کردستان رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از فعالیت ۶۵ مدرسه و مرکز آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

خلیل رنجبر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۲۳ مدرسه مستقل و ۱۶مدرسه ضمیمه با نیازهای ویژه، ۱۹مرکز اختلالات یادگیری دولتی و ۷ مرکز خصوصی در سطح استان فعالیت های آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی خاص را به دانش آموزان با نیاز ویژه ارائه می دهند.

وی رعایت شیوه نامه های بهداشتی ودستورالعمل های سلامت درمدارس را یک ضرورت دانست و افزود: حفظ و تأمین سلامت دانش آموزان در مدارس اولویت اصلی است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اینکه جریان تعلیم و تربیت باید همزیستی با این ویروس کرونا را در پیش بگیرد، عنوان کرد: جریان زندگی ادامه دارد و باید سعی شود شیوه زیستن با این ویروس را یاد گرفت.

رنجبر با بیان اینکه یک دانش آموز با نیاز ویژه برابر با چهار دانش آموز در یک کلاس عادی نیازمند ارائه خدمات است، افزود: آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان مانند همه کودکان دیگر،اهمیت دادن به حضورآنها در جامعه واحترام به تفاوت های آن ها مانند همه تفاوت های انسانی دیگر است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه نیروی انسانی مؤثر به عنوان بارزترین و شاخص ترین مؤلفه در شناخت دانش آموزان، نیازهای ویژه آنان وشکوفایی استعدادهای دانش آموزان مؤثر بوده و انگیزه آنان را مضاعف می سازد، تصریح کرد: باید به دانش آموزان با نیازهای ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهدف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند.

وی افزود: فعالیت در مدارس با نیازهای ویژه نیازمند روابط عاطفی، انسانی، سعه صدر، انگیزه، دلسوزی و روابط عاطفی و معنوی بالایی است ومعلمان این مدارس با ظرافت، حساسیت، تعهد و دلسوزی خاص و مضاعف امورات و مسائل مربوط به دانش آموزان را پیگیری می کنند.

رنجبر گفت: یکی از اهداف مدارس با نیازهای ویژه تسهیل و پیشبرد امر آموزش و یادگیری است که این مهم در آموزش دانش آموزان دقت نظر خاصی را می طلبد، اگر برنامه های آموزشی و یادگیری با روشن بینی اجرا شود وهدف ها به صورت قابل فهم و عملی طرح شود می توان بازده مدارس را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه امری پیچیده وتخصصی است تصریح کرد؛ با عادی سازی و همزیستی در کنار هم سالان، فرهنگ سازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاه سازی جامعه می توان زمینه بهره وری و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های افراد با نیاز ویژه را در جامعه فراهم کرد.

رنجبر با بیان اینکه در طی سال های اخیر حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی(نهضت عادی سازی) جزو سیاست های ابلاغی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  بوده است، یادآور شد: ۴۸۵ نفردانش آموز به صورت تلفیقی - فراگیر در دوره های مختلف تحصیلی، چهارهزارو ۱۷۸ نفردانش آموز دیرآموز در پایه های اول تا سوم و یک هزار و ۶۰۰ نفردانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در پایه های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی ازخدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی گذشته استفاده کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.