• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99061713052
  • خبرنگار : 50071

استاندار خراسان رضوی:

به‌سازی حریم کشف‌رود باید ادامه پیدا کند

به‌سازی حریم کشف‌رود باید ادامه پیدا کند

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی در بازدید از کشف‌رود گفت: به‌سازی حریم رودخانه باید ادامه پیدا کند.

علیرضا رزم‌حسینی در بازدید سرزده از کشف‌رود به مشکلات زیست‌محیطی این رودخانه اشاره و بیان کرد: تصمیماتی طی سال گذشته اتخاذ شد و ما امروز سرزده آمدیم تا ببینیم چه اقداماتی صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی از تصفیه‌خانه‌های ساخته شده یا در حال ساخت به عنوان اولین حرکت در به‌سازی کشف‌رود یاد کرد و گفت: تاکنون بخشی از تصفیه‌خانه‌ها از جمله در منطقه چرم‌شهر افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی دومین اقدام در راستای به‌سازی این رودخانه را رفع تصرف از اراضی اطراف کشف‌رود عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰۰ هکتار در اختیار شهرداری قرار گرفت تا درخت‌های مناسب برای منطقه کشت کند.

رزم‌حسینی به لزوم درختکاری هکتاری در طول کشف‌رود اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس نظر کارشناسان چنانچه درختکاری صورت بگیرد، یکی از بزرگترین جنگل‌های مصنوعی منطقه به وجود خواهد آمد که به مطبوع شدن هرچه بیشتر آب و هوا منجر می‌شود.

استاندار خراسان رضوی بر ادامه این حرکت تاکید کرد و افزود: احداث تصفیه‌خانه‌ها، ادامه روند رفع تصرف اراضی اطراف کشف‌رود و کاشت هزار هکتار درختانی چون توت، اقاقیا و...، همگی می‌تواند موانع پروژه کشف‌رود را مرتفع کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی تلاش بیشتر شهرداری برای افزایش سرعت در کاشت درختان را مطرح و خاطرنشان کرد: در یک منطقه دیگر نیز روستاییان عزیز در حال کشت هستند که می‌توانیم طبق قراردادهای درازمدت نسبت به تغیر کشت آن‌ها اقدام کنیم.

در این بازدید سید محمدرضا هاشمی، فرماندار شهرستان مشهد، محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و محمدرضا اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، استاندار را همراهی کردند.

بخش‌هایی از این بازدید را می‌توانید در ویدئوی زیر تماشا کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha