• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99061813427
  • خبرنگار : 30054

روش های حرفه ای استعلام چک برگشتی

روش های حرفه ای استعلام چک برگشتی

اگر اهل معامله با چک هستید خواندن این مطلب برای شما ضرروری است زیرا به کمک محتوای آموزشی این متن می توانید تا حد زیادی امنیت را به معاملات خود هدیه کنید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ساد۲۴، استعلام چک برگشتی یکی از مهم ترین اصولی است که باید در حوزه استعلام چک بشناسید و با آن آشنایی داشته باشید.

سامانه استعلام چک برگشتی چیست؟

سامانه استعلام چک برگشتی یا سامانه صیاد در جهت ایجاد امنیت در معاملات بر پایه چک راه اندازی شده است. با راه اندازی این سامانه معاملات در حوزه چک امنیت زیادی پیدا کرده اند و به همین علت رونق زیادی در این حوزه احساس می شود.

طبق آمار پس از شروع به کار کردن سامانه استعلام چک، آمار چک برگشتی به طرز چشمگیری کاهش یافت و اقتصاد کشور رونق پیدا کرد.

استعلام چک برگشتی چطور انجام می شود؟

برای استعلام چک برگشتی کافی است از اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴ کمک بگیرید. اگر شماره صیادی چک را می دانید یا چک را در دست دارید ، می توانید با وارد کردن شماره صیادی آن اپلیکیشن ساد۲۴ از چک های خود استعلام بگیرید. از سایر مزایای اپلیکیشن ساد۲۴ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استعلام چک برگشتی با کد ملی امکان پذیر است؟

استعلام چک برگشتی با کد ملی یا استعلام چک با کد ملی امکان پذیر نیست، ولی می توانید هنگام استعلام چک از نام صاحب چک مطلع شوید. بدین صورت که بعد از ثبت شماره صیادی چک در اپلیکیشن استعلام چک ساد۲۴، نتیجه استعلام به شما نشان داده می شود.

در نتیجه استعلام مواردی مثل وضعیت خوش حسابی صادر کندده چک و تعداد و مبلغ چک های برگشتی صادر کننده چک و نام صاحب دسته چک به شما نشان داده می شود.

چک سرقتی قبول نکنید!

بارها و بارها پیش آمده است که شما در اخبار و شبکه های اجتماعی خبری را مبنی بر کلاهبرداری با چک سرقتی/مفقودی می خوانید. برای این که در دام کلاهبرداران نیوفتید حتما قبل از دریافت چک به کمک اپلیکیشن یا سامانه ساد۲۴ از چک استعلام بگیرید و با خیال راحت آن را بپذیرد.

استعلام چک برگشتی قدیمی

استعلام چک برگشتی قدیمی در حال حاضر فقط از طریق اپلیکیشن و سامانه ساد۲۴ امکان پذیر است که می توانید با وارد کردن شماره سری و شماره سریال درج شده روی چک از سرقتی یا مفقودس نبودن چک مطمئن شوید.

اما این امکان وجود ندارد که بخواهید از خوش حسابی صادرکننده مطلع شوید زیرا دسته چک های قدیمی عضو سامانه صدور یکپارچه چک نیستند و نمی توان از آن ها استعلام صیادی گرفت.

سامانه ساد۲۴ چیست؟

سامانه ساد۲۴ سامانه ثبت و استعلام چک سرقتی/مفقودی تحت حمایت معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه می باشد.

با ثبت چک های سرقتی/مفقودی در سامانه ساد۲۴ می توانید از نقل و انتقال آن ها در بازار جلوگیری کنید و اجازه ندهید که از آن ها سوء استفاده کنند.

قبل از دریافت چک هم به کمک اپلکیشن استعلام چک ساد۲۴ از چک استعلام بگیرید تا مطمئن شوید چک دریافتی مفقودی یا سرقتی نباشد و صادرکننده چک نیز خوش حساب باشد.

اپلیکیشن ساد۲۴ را همین الان رایگان از کافه بازار دانلود کنید.
https://cafebazaar.ir/app/ir.sad۲۴.app

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha