• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99061813471
  • خبرنگار : 50233

دانشگاه سمنان مأمن یک‌سوم شرکت‌های دانش‌بنیان استان/حمایت از فناوران آسیب‌دیده از کرونا

دانشگاه سمنان مأمن یک‌سوم شرکت‌های دانش‌بنیان استان/حمایت از فناوران آسیب‌دیده از کرونا

ایسنا/سمنان رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از حمایت و پشتیبانی از واحدهای فناور آسیب‌دیده از کروناویروس خبر داد.

دکتر علی حقیقی اصل در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حمایت‌های متفاوتی از واحدهای فناور آسیب‌دیده از کرونا انجام گرفته اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ویژه از محل منابع اعتباری پارک علم و فناوری برای واحدهای فعال در حوزه مقابله با کروناویروس، تخفیف 50 درصدی در اجاره‌بها دفاتر شرکت‌های مستقر در دو ماهه ابتدایی سال، تعویق دو ماهه بازپرداخت تسهیلات حمایتی شرکت‌های فناور آسیب‌دیده از این بیماری عالمگیر، ارائه خدمالت مشاوره‌ای، برپایی بیش از 20 برنامه آموزشی مرتبط با نیاز فناوران، گندزدایی و ضدعفونی چندباره ساختمان‌های پارک علم و فناوری و محل استقرار واحدهای فناور و...از جمله این اقدامات حمایتی بوده است.

وی از حمایت ویژه از واحدهای فعال در مقابله با کروناویروس خبر داد و افزود: تامین فضای کار مورد نیاز و پوشش بخشی از هزینه‌های کارگاهی و آزمایشگاهی شرکت‌های فناور فعال در بخش مقابله با کووید19،اعطای تسهیلات حمایتی به آن دسته از واحدها که در حوزه مقابله با این بیماری نوظهور فعالیت دارند، کمک به روند تهیه مواداولیه مورد نیاز، ارزیابی طرح‌های پیشنهادی شرکت‌های فناور در حوزه مقابله با کروناویروس و معرفی طرح‌های منتخب به علوم پزشکی استان و اتاق بازرگانی تهران و...از جمله فعالیت‌های اختصاصی حمایتی از واحدهای فعال در صف مقابله با بیماری نوظهور کووید19 است.

حمایت از شرکت‌های فعال در جبهه مقابله با کووید19

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از معرفی هفت شرکت فناور آسیب‌دیده از شیوع کروناویروس برای اخذ تسهیلات ویژه خبر داد و گفت: انجام امور اداری واحدهای فناور به صورت آنلاین و دورکاری از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف کمک به کاهش شیوع کرونا و حفاظت از نیروی انسانی واحدهای فناور در این پارک علم و فناوری صورت گرفته است.

وی از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم نام برد و خاطرنشان کرد: جدا از پارک‌های علم و فناوری استان‌ها تنها هفت دانشگاه در سطح کشور دارای پارک علم و فناوری است که یکی از آنها دانشگاه سمنان است. مابقی این دانشگاه‌ها عمدتا از دانشگاه های شناخته شده در تهران هستند.

حقیقی اصل با اذعان به اینکه پارک‌ها فرصت خوبی برای تبدیل ایده به محصول فراهم کردند به ظرفیت بالای شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اشاره کرد و ادامه داد: عمده نیروهای فعال و موسسین شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، از اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه این پارک از ابتدای فعالیت خود تاکنون 410 واحد فناور جذب کرده تصریح کرد: فروش واحدهای فناور دانشگاه سمنان در یک سال گذشته براساس خوداظهاری این شهرکت‌ها افزون بر 9 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است. البته میزان فروش و درآمد این شرکت‌ها به مراتب بیشتر از این رقم است.

ثبت 217 اختراع به‌نام پارک علم‌وفناوری دانشگاه سمنان

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اضافه کرد: 118 واحد از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان وحد فناور، هشت واحد به عنوان کانون شکوفایی خلاقیت،47 واحد فناور در مقطع پیش رشد و رشد، 30 واحد فناور در حوزه هسته‌های تحقیقاتی-دانشگاهی و 33شرکت نیز در بستر فعالیت‌های فناورانه فعالیت دارند.

وی با اشاره به زمینه کاری این واحدها، از مکانیک و مکاترونیک با 26 درصد به عنوان جذاب‌ترین زمینه کاری در این پارک نام برد و اظهار کرد:22درصد واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری این دانشگاه در زمینه برق،کامپیوتر و رباتیک، 17درصد در زمینه شیمی و مهندسی شیمی،9درصد در زمینه مواد و مهندسی صنایع، هشت درصد در زمینه هنر و علوم انسانی،6درصد در زمینه علوم و فناوری‌های نوین، پنج درصد در زمینه سلامت و محیط زیست، چهار درصد در زمینه عمران و صنایع ساختمان و سه درصد واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در رمینه زیست فناوری و انرژی فعالیت می‌کنند.

دکتر حقیقی اصل در پاسخ به پرسشی در ارتباط با اختراعات این پارک اظهار کرد: تاکنون افزون بر یک‌هزار و 300داوری برای اختراعات واحدهای فناور این پارک ثبت شده است. ضمن اینکه تاکنون در مجموع 217 اختراع به نام پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به طور رسمی ثبت شده است. علاوه بر این‌ها تاکنون 119 مورد ارزیابی اعتبارسنجی با هدف صدور تاییدیه‌های علمی در کمیته مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان انجام شده که گویای کارنامه درخشان پارک و علم و فناوری است.

یک‌سوم شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دانشگاه سمنان

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک نیز گفت: یک سوم شرکت‌های دانش‌بنیان استان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان مستقر هستند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با بیان اینکه 30 شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند اضافه کرد: 10 شرکت از این شرکت‌های دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان فعالیت می‌کنند که عمدتا نیز محصولات بسیار ارزشمندی را تولید و روانه بازار کردند.

وی از کمک به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه‌ها و بازارهای داخلی و خارجی خبر داد و گفت: در همین راستا بخشی از هزینه‌های حضور این واحدها در نمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی پرداخت می‌شود تا زمینه بهتری برای عرضه تولیدات این واحدها فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha