• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99061813483
  • خبرنگار : 50214

تشکیل کمیته‌ای مشترک برای نوسازی مدارس بافت تاریخی یزد

تشکیل کمیته‌ای مشترک برای نوسازی مدارس بافت تاریخی یزد

ایسنا/یزد شهردار یزد عمده مشکلات مربوط به نوسازی مدارس را در منطقه بافت تاریخی شهر دانست و پیشنهاد کرد برای هماهنگی بیشتر، کمیته هماهنگی بین شهرداری و اداره نوسازی مدارس تشکیل شود.

«جمال الدین عزیزی» در دیدار «جواد ذاکر» مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، اظهار کرد: خوشبختانه از دیرباز شهر یزد با وجود خیرین زیاد در امر مدرسه‌سازی و تجهیز فضاهای آموزشی در کشور پیشرو بوده و مدرسه‌سازی با روند مناسبی در این شهر در حال انجام است و خیلی از مشکلاتی که در بحث فضاهای آموزشی در شهرهای دیگر دیده می شود را کمتر در یزد مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان این که عمده فعالیت خیرین در امر مدرسه‌سازی است، گفت: این مهم امری بسیار ارزشمند است و می‌توان فعالیت این خیرین را به سمت کارهای عمرانی خُردتر در زمینه مدرسه سازی نظیر ساخت یا مرمت و مقاوم‌سازی کلاس‌های درس سوق داد و با این کار با هزینه کمتر، کارهای موثری را انجام داد.

شهردار همچنین با اشاره به اجرای پویش «آجر به آجر» برای جذب خیرین به مدرسه‌سازی، عنوان کرد: با اجرای این پویش، خیرین می‌توانند به هر اندازه که در توان دارند و حتی به اندازه پول یک آجر در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

وی عمده مشکلات مربوط به نوسازی مدارس را در منطقه بافت تاریخی و نبود مدیریت یکپارچه شهری در این بافت ارزشمند دانست و پیشنهاد کرد برای هماهنگی بیشتر، کمیته هماهنگی بین شهرداری و اداره نوسازی مدارس تشکیل شود.

عزیزی با اشاره به ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعه آموزشی، بحث مشکلات فضاهای آموزشی نظیر فرسودگی کلاس‌ها و لزوم مقاوم‌سازی مدارس را مهم بیان و خاطرنشان کرد: شهرداری یزد آمادگی خود را برای همکاری در زمینه اطلاع‌رسانی برای امر خیر مدرسه‌سازی در فضاهای تبلیغاتی تحت پوشش خود اعلام می‌کند.

«جواد ذاکر» مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد نیز در این دیدار از راه‌اندازی سامانه «مهر مدرسه» به منظور مشارکت در پویش ملی «آجر به آجر» خبر داد.

وی با بیان این که ۱۰۰ درصد خیران یزد افراد محلی هستند، از جایگاه نخست استان در بحث مدرسه‌سازی خبر داد و گفت: بیش از نیمی از واحدهای آموزشی یزد خیرساز است که در کشور شاید منحصر به فرد باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، مدیر کل نوسازی مدارس استان با بیان این که سامانه «مهر مدرسه» به منظور جمع‌آوری کمک خیران در قالب این طرح پویش ملی «آجر به آجر» راه اندازی و به حساب مجمع خیران مدرسه‌ساز متصل شده است، در پایان افزود: پویش «آجر به آجر" به منظور فرهنگ‌سازی برای مشارکت مردم در امر مدرسه سازی و ایجاد احساس مسئولیت در آنها برای ساخت مدرسه طراحی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha