حسنعلی ویسکرمی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: حل مسأله و خلاقیت در بالاترین سطح فعالیتهای شناختی اسنان قرار دارند و از ارزشمندترین غایتهای پرورشی و هدفهای آموزشی به حساب میآیند.
وی ادامه داد: خلاقیت (Creative) یکی از عواملی است که با یادگیری ارتباط نزدیک دارد.
ویسکرمی افزود: نظام آموزشی در سالهای گذشته بر فعال کردن یادگیرندگان در امر یادگیری تأکید کرده است. هدف از فعال کردن فراگیران، پرورش خلاقیت آنان است.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: خلاقیت یک فعالیت فکری و ذهنی است که در طول زندگی انسان همواره به منزله نیازی عالی در تمام ابعاد مطرح بوده است.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که از این مهارت برخوردارند، قادر به سازماندهی دانش و اطلعات خواهند بود. علاوه بر این امروزه فارغالتحصیلان دانشگاهی به طور فزاینده در حال یافتن جایگاه جهانی و ارائه خدمات آموزشی در شرایط بینالمللی هستند که لازمه آن کسب ویژگیها و خلاقیتهای بینالمللی است.
ویسکرمی یادآور شد: درواقع هدف عمده تمامی نهادهای آموزشی و پرورشی ایجاد توانایی حل مسئله و خلاقیت در دانشجویان است و روشن است که برای دستیابی به این اهداف، مسئولیتی سنگین بر دوش مراکز آموزشی به ویژه آموزش و پرورش قرار میگیرد.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: افراد خلاق دارای ویژگیهایی نظیر انگیزه پیشرفت سطح بالا، کنجکاوی فراوان، نظم و ترتیب، قدرت ابراز وجود و خودکفایی، پشتکار و انضباط در کارها، استقلال و دارای طرز فکر انتقادی و تفکر شهودی هستند.
انتهای پیام
نظرات