• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99061813642
  • خبرنگار : 71624

ظرفیت حضور ۵۰۰ استارتاپ در کارخانه نوآوری آزادی

ظرفیت حضور ۵۰۰ استارتاپ در کارخانه نوآوری آزادی

مدیر کارخانه نوآوری آزادی درباره ویژگی‌های این کارخانه که وابسته به پارک فناوری پردیس است، گفت: بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای این کارخانه هزینه و سرمایه گذاری شده و امروز فضای کارخانه به بیش از ۱۸ هزار متربع رسیده است که فضای مذکور ظرفیت میزبانی از ۲۵۰۰ تن از ایده پردازان و ۵۰۰ استارتاپ را دارا است.

به گزارش ایسنا، مهدی عظیمیان در بازدید مدیران معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از کارخانه نوآوری آزادی، اظهار کرد: از تاسیس پارک پردیس حدود ۱۹ سال می‌گذرد و اینجا محلی برای حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است و بالغ بر ۲۵۰ شرکت در این بستر حضور فعالانه دارند.


وی افزود: در پارک فناوری فرصت‌ها صرفا برای شرکت‌ها است، اما در کارخانه نوآوری این فرصت در اختیار افراد و ایده‌پردازان قرار گرفته است.

عظیمیان با بیان اینکه در کارخانه زنجیره کارآفرینی پایدار شکل گرفته که شامل رویداد کارآفرینی، شکل گیری، شتاب دهنده، رشد و گسترش است، خاطرنشان کرد: اولین کارخانه نوآوری با همکاری بخش خصوصی و دولت راه اندازی شده است که این کارخانه بزرگترین محل تجمع استارتاپهای کشور است.

مدیر کارخانه نوآوری آزادی تصریح کرد: بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای این کارخانه هزینه و سرمایه گذاری شده و امروز فضای کارخانه به بیش از ۱۸ هزار متربع رسیده است که فضای مذکور ظرفیت میزبانی از ۲۵۰۰ تن از ایده پردازان و ۵۰۰ استارتاپ را دارا است.

مدیر توسعه شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس ادامه داد: تامین سرمایه نقدی، آموزش‌های تخصصی و فنی، ارائه فضای لازم کاری و همچنین ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران در این کارخانه ارائه می‌شود.

عظیمیان با اشاره به اینکه شعبه دوم کارخانه متعلق به دولت است، افزود: فضای اشتراکی و ۳۰ دفتر برای استارتاپها در نظر گرفته شده است. خوشبختانه در مراکز استان‌ها ۱۰ کارخانه نوآوری ایجاد شده‌اند و این نوع بسترسازی در استان‌ها مورد توجه مسئولین قرار گرفته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، در پایان مدیران معاونت تحقیقات، فناوری و نواوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از کارخانه، به بیان و انتقال تجربیات به مسئولان کارخانه پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۹ ۰۰:۴۰

عالی است آرزوی موفقیت برایشان می کنم