• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99061813650
  • خبرنگار : 71234

حاجی میرزایی در کمیسیون آموزش اعلام کرد

حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس اختیاری است

حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس اختیاری است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز کمیسیون اعلام کرد که حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس اختیاری است، لذا وزارت آموزش و پرورش ملزم به ارائه خدمات به صورت حضوری و مجازی به دانش آموزان است.

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با ایسنا، در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش برای بررسی موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد، سوال نمایندگان این بود که چرا دانش آموزان ملزم به حضور در کلاس‌های درس شده‌اند.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش این طور توضیح داد که زمان آغاز سال تحصیلی بنا به دستور ستاد مقابله با کرونا بوده که حتی می‌خواستند زودتر از ۱۵ شهریور کار مدارس شروع شود که ما همان ۱۵ شهریور را به عنوان موعد بازگشایی مدراس اعلام کردیم. همچنین ساعات حضور در کلاس های درس و زمان بازگشایی هم با تصمیم ستاد مقابله با کرونا بوده است.

فلاحی اضافه کرد: با توجه به دغدغه‌های خانواده‌ها، وزیر اعلام کرد حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس اختیاری است و این اختیار به خانواده‌ها داده شود که فرزندانشان در مدرسه حاضر شوند یا به صورت مجازی در کلاس حضور پیدا کنند، البته که وزارت آموزش و پرورش ملزم به ارائه خدمات حضوری و مجازی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی ارائه خدمات مجازی به خانواده‌ها گفت: اپلیکیشن شاد در دسترس است، البته که باید اشکالات و ایرادات آن رفع شود. در تلویزیون هم ساعاتی برای تدریس در نظر گرفته شده دولت به درخواست ما برای اختصاص سیم کارت رایگان به دانش آموزان پاسخ مثبت داده تا آنها در فضای مجازی ایمن باشند البته هنوز موضوع اینترنت رایگان معلوم نشده است.

فلاحی همچنین با اشاره به حضور وزیر علوم در جلسه امروز کمیسیون گفت: در این جلسه وزیر علوم برای پاسخ به ۸ سوال نمایندگان حضور پیدا کرد. سوالات پیرامون وضعیت دانشگاه پیام نور و لغو قرارداد تعدادی از اعضای هیات علمی پیام نور و همچنین نحوه به کارگیری و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها بود، در نهایت قرار شد که با توجه به ابهامات، وزیر در دو هفته آینده توضیحات و گزارشاتی ارائه دهد تا نمایندگان سوال کننده نظرشان را اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha