• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۷:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99061914041
  • خبرنگار : 71290

یک کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد

توافق امارات با اسرائیل؛ صلح در برابر هیچ

توافق امارات با اسرائیل؛ صلح در برابر هیچ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر این‌که توافق امارات متحده عربی با اسرائیل چیزی جز آشکارسازی روابط نبوده و تغییر راهبردی در هندسه قدرت منطقه نخواهد داشت، گفت: امروز مقاومت اسلامی به بازدارندگی راهبردی رسیده و این اتفاقات تاثیری تعیین کننده در مقاومت اسلامی ندارد.

حسن عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا، در تحلیل خود از توافق امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی و همچنین تاکید پادشاه عربستان سعودی مبنی بر شرط عادی سازی روابط با اسرائیل اظهار کرد: موضوع نشست و برخاست و پیدا و پنهان برخی از رژیم‌های مرتجع عرب با رژیم صهیونیستی حداقل یک سابقه دیرینه و قدمت 10 ساله دارد، در واقع موضوع تازه‌ای نیست و آنچه امروز انجام شده آشکار سازی این روابط است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد پیش از این اقداماتی که صورت می‌گرفت چون پنهانی بود، نفاق سیاسی داشت و برای امت اسلامی خطرناک‌تر از امروزی است که آشکار می‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین بیان کرد: شاهد بودیم برخی از این کشورهای عربی با گروه‌های فلسطینی ارتباط برقرار کرده و در مواردی هم از توانمندی آنها و نیروهای‌شان مطلع شده و اطلاعات به دست آمده را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دادند و رژیم صهیونیستی هم برای ضربه زدن به گروه‌های فلسطینی از این اطلاعات استفاده می‌کرد.

عابدینی اضافه کرد: به طور مشخص ترور یکی از رهبران جهادی حماس در امارات متحده عربی از موارد گفته شده است که همان موقع اعلام شد توسط رژیم صهیونیستی انجام شده، اما امارات متحده عربی هیچ واکنشی نسبت به این قضیه نشان نداد و طبیعتا از این به بعد گروه‌های مقاومت اسلامی به گونه دیگری به کشوری مثل کشور امارات سفر می‌کنند و یا اصلا سفر نمی‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر آرایش سیاسی منطقه با نشست و برخاست آشکار برخی از این رژیم‌ها مانند امارات متحده عربی نشان نمی‌دهد که تغییر راهبردی در هندسه قدرت منطقه غرب آسیا رخ دهد، زیرا مقاومت اسلامی امروز به بازدارندگی راهبردی رسیده و پیوستن و یا نپیوستن کشوری مثل امارات متحده عربی یا بحرین تاثیر تعیین کننده در مقاومت اسلامی ندارد.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: بنابراین آنچه انجام می‌شود تلاشی برای جنجال رسانه‌ای و سیاسی و عملیات روانی است نه تاثیرگذاری اصلی در موازنه قدرت در منطقه. در نتیجه می‌بینیم که امروز بعد از 72 سال رژیم صهیونیستی هم مقبولیت و هم مشروعیت خود را بیش از هر زمان دیگری میان افکار عمومی دنیا از دست داده و علی‌رغم تلاشی که آمریکا انجام داد در مساله‌ی انتقال سفارتخانه‌ها کشور دیگری حاضر نشدند تا از این اقدام آمریکا پیروی کنند.

وی ادامه داد: اقداماتی که ضد مقاومت اسلامی و یا کشورهای محور مقاومت توسط آمریکا صورت می‌گیرد پشتوانه جامعه جهانی را ندارد و نه فقط رقبای آن بلکه حتی متحدان هم حاضر نیستند از سیاست‌های واشنگتن پیروی کنند در نتیجه تاثیر تعیین کننده‌ای ندارد.

عابدینی با بیان این‌که امروز حزب‌الله لبنان قدرتمند از هر زمان دیگری است، اظهار کرد: براساس اطلاعاتی که حتی رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی اعم از جهاد اسلامی، حماس و سایر گروه از امکانات دفاعی و موشکی بسیار خوبی برخوردار هستند و این شرایطی را فراهم می‌کند تا مقاومت اسلامی بتواند به راحتی چنانچه رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین اقدامی انجام دهد به آن پاسخ دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: اما این‌که چرا یک کشوری که اسلامی تلقی می‌شود اکنون در برابر اشغال قبله نخستین واکنشی انجام نمی‌دهد و حتی در برابر کوچ دادن فلسطینی‌ها و مسلمانان از سرزمین خود واکنشی ندارند دست به چنین اقدامی می‌زنند به نظر می‌رسد بسیاری از این قبیل کشورها نگران تاج و تخت خودشان هستند و در شرایط فعلی چاره‌ای جز آشکار سازی ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه زمانی صلح در برابر زمین مطرح بود و در زمان انورسادات مصری و ملک حسین اردنی، صحرای سینا و کرانه باختری را پس گرفتند در عوض با رژیم صهیونیستی روابط شان را برقرار کردند اکنون می‌بینیم صلح در برابر هیچ است، یعنی امارات متحده عربی و یا برخی کشورها مثل بحرین چنین اقداماتی را انجام می‌دهند و نه تنها به آرمان فلسطین خیانت می‌کنند بلکه چیزی هم دریافت نمی‌کنند لذا باید بدانند موج بیداری اسلامی اگر مجددا شکل بگیرد این کشورها وضعیتی مانند تونس و ... پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha