• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99061914317
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل بیمه سلامت یزد خبر داد

آغاز رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران به میزبانی یزد

آغاز رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران به میزبانی یزد

ایسنا/یزد مدیر کل بیمه سلامت استان یزد از آغاز رزمایش سراسری بیمه سلامت ایران با مشارکت ادارات بیمه سلامت هفت استان کشورمان در یزد خبر داد.

دکتر «سید محمد دریجانی» در مراسم آغاز بکار این رزمایش که امروز چهارشنبه نوزدهم شهریورماه در سالن باقرالعلوم دانشگاه شهید صدوقی یزد برگزار شد، تصریح کرد: رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران با مشارکت ادارت بیمه سلامت استان‌های قم، مرکزی، سمنان، گلستان، هرمزگان و خراسان شمالی به میزبانی اداره کل بیمه سلامت استان یزد برگزار می شود.

وی این رزمایش را در راستای ارزیابی نفوذ و بارگذاری اخبار و اطلاعات سازمان بیمه سلامت در خبرگزاری ها و رسانه های مجازی استانهای حاضر در این رزمایش ذکر کرد.

به گفته  دریجانی، سازمان بیمه سلامت با توجه به الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات و فرآیندهای خود، تلاش دارد که اخبار و اطلاعات خود را با همکاری خبرگزاری ها و رسانه های مجازی در سریعترین زمان ممکن به اطلاع مخاطبان خود برساند.

وی در ادامه با اشاره به این که سازمان بیمه سلامت ایران در سال ۹۶ از سوی وزارت ارتباطات نمره پنج را در زمینه سازمان الکترونیک کسب کرده بود، افزود: خوشبختانه این امتیاز با انجام اقدامات جدی در این حوزه در سال ۹۷ به ۷۰ ارتقاء پیدا کرد که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان در همین رابطه به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در مطب پزشکان اشاره کرد و گفت: این اقدام در کشورهایی مانند ترکیه و فنلاند ۱۵ سال طول کشید اما در کشورمان تلاش داریم که هر چه سریع‌تر آن را به نتیجه برسانیم و امیدواریم تا پایان سال ۸۰ درصد موسسات درمانی نیز از این امکان برخوردار شوند.

دریجانی با بیان این که سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری نیز در بیمارستان‌های دولتی در استان به طور کامل اجرا شده و در بیمارستان‌های خصوصی نیز در حال انجام است، گفت: در تولید زیرساخت‌های این طرح اقدامات بزرگی انجام شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد از فعال شدن نسخه الکترونیکی در بسیاری از داروخانه‌های کشور خبر داد و گفت: در این رابطه پنل به همراه سرویس‌های مورد نیاز به داروخانه‌ها ارائه شده و داروخانه‌ها می‌توانند از سامانه‌های خود برای ارائه خدمات به متقاضیان استفاده کنند.

وی ادامه داد: در گذشته برای تایید داروهای گران قیمت از سامانه تایید دارو استفاده می‌شد که در حال حاضر این امکان برای نسخه‌های الکترونیکی نیز لحاظ شده است و  نیازی به استفاده داروخانه‌ها از پنل بیمه نیز وجود ندارد چرا که به راحتی می‌توانند با سامانه‌های خود ارائه خدمت کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان به آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت، ۲۲ درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشد که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ داشته است. 

به گفته وی، مجموع بدهی بیمه سلامت در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه است ولی مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه پرداخت شده و کلیه مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک هم تسویه شده است.  

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته، مطالبات سال ۹۷ بخش‌های دولتی دانشگاهی پرداخت شد و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه‌هاست و  به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

دریجانی همچنین بیان کرد: بودجه امسال سازمان بیمه سلامت مصوب هیات دولت حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون می‌بایست ۴۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه‌ها تامین شده باشد اما تنها حدود ۲۸۷۰ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان در رابطه با مطالبات یزد نیز اعلام کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و همچنین مطالبات داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، پزشکان و پاراکلینیک‌ها تا پایان خرداد ماه ۹۹ تسویه شده است.

دریجانی در پایان نیز گفت: هزینه بستری‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده و بیمه سلامت استان توانسته زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha