• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99061914345
  • خبرنگار : 50300

تکلیف دانشجویان خارجی دانشگاه شهید چمران اهواز چیست؟

تکلیف دانشجویان خارجی دانشگاه شهید چمران اهواز چیست؟

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه وضعیت آموزشی دانشجویان خارجی دانشگاه مانند دانشجویان داخلی است، گفت: حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه منتفی است و تنها به صورت مجازی در کلاس‌ها شرکت خواهند کرد.

علیرضا جلیلی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت دانشجویان بین‌المللی برای نیم‌سال تحصیلی پیش‌رو، اظهار کرد: وضعیت آموزشی دانشجویان بین‌المللی مانند دانشجویان داخلی است و شیوه‌نامه‌ای که ابلاغ شده هم برای دانشجویان داخلی و هم خارجی است. حضور  دانشجویان خارجی در دانشگاه مانند دانشجویان داخلی، منتفی است و تنها به صورت مجازی در کلاس‌ها شرکت خواهند کرد.

وی افزود: شرکت در کلاس‌های آموزش زبان فارسی و امتحانات مرکز آزفا (مرکز بین‌المللی آموزش فارسی به غیرفارسی زبانان) نیز به صورت مجازی است اما آزمون زبان فارسی باید حضوری باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای درس‌های  آزمایشگاهی و کارگاهی در صورت نیاز، با موافقت دانشکده مربوطه و معاونت آموزشی،   دانشجویان خارجی به معاونت دانشجویی معرفی می‌شوند تا بتوانند از خوابگاه استفاده کنند. بنابراین حضور در دانشگاه به صورت محدود و تنها برای دانشجویانی است که نیاز به استفاده از آزمایشگاه دارند.

جلیلی‌فر ادامه داد: برای برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین اشکالی وجود ندارد و دانشجو می‌تواند از خارج از کشور به سامانه آموزشی متصل شود.

وی در پایان با اشاره به نحوه پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه، گفت: امسال در مرحله اول برای ۳۰۰ دانشجوی بین‌المللی پذیرش داشتیم. اکنون نیز در حال ارسال اسامی به وزارت علوم و وزارت امور خارجه هستیم. امیدواریم بتوانیم همه این دانشجویان را امسال جذب کنیم، در غیر این صورت حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد متقاضیان بین‌المللی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha