• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99061914558
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت تاکید کرد:

اهتمام به برگزاری رزمایش‌ها در جهت آفند و مقابله با دشمنان

اهتمام به برگزاری رزمایش‌ها در جهت آفند و مقابله با دشمنان

ایسنا/یزد مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اهمیت توجه به آفند برای ایستادگی در برابر دشمنان، گفت: رزمایش سایبری بیمه سلامت، گامی موثر در جهت معرفی ظرفیت‌های این سازمان در این مسیر است.

«محمد هاشمی» در جریان برگزاری رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران که امروز چهارشنبه نوزدهم شهریورماه با مشارکت ادارت بیمه سلامت استان‌های قم، مرکزی، سمنان، گلستان، هرمزگان و خراسان شمالی به میزبانی اداره کل بیمه سلامت استان یزد در محل سالن باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برگزار شد، با بیان این که این رزمایش با تکیه بر ظرفیت‌های فضای مجازی در جهت ارتقا کیفی ارائه خدمات به شهروندان با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برگزار می‌شود، تاکید کرد: باید هر روز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و آرمان‌های امام(ره) با برگزاری این رزمایش‌ها مستندسازی کرد و با بهره‌گرفتن از آنها در جهت ایستادگی و آفند در مقابل دشمنان گام برداشت.

وی افزود: باید هر روز برای معرفی آرمان‌های امام(ره) و انقلاب و شهدایمان تلاش کنیم و هر هفته‌ی ما، هفته دولت و هر روزمان، روز ۲۲ بهمن ماه باشد.

این مسئول در ادامه به اقدامات سازمان بیمه سلامت در زمان همه‌گیری کووید ۱۹ اشاره و تصریح کرد: با توجه به این که ارزیابی وسع متقاضیان بیمه رایگان براساس مقررات در شرایط عادی از پایگاه رفاه ایرانیان ۳۰ روز زمان لازم دارد و دوره بستری بیماران کرونایی گاهاً شش تا ۱۴ روز و حتی کوتاه‌تر از این زمان ارزیابی است و حمایت و صیانت مالی نصیب چنین افرادی نمی‌شد و حتی بعضاً بیمار خود را قبل از بیماری بیمه نکرده بود، در گام نخست باید بین شرایط خاص کشور(اپیدمی کووید-۱۹) و قوانین و خط قرمز بیمه راهی را انتخاب می‌کردیم لذا با اتخاذ تمهیداتی ویژه در کوتاه کردن زمان، ارزیابی وسع فرد مورد نظر و با کمک وزارت رفاه (رساندن آن به یک روز) شرایط خاص را انتخاب کردیم.

وی بیان کرد: برای این مهم راهکار قانونی هم پیدا کردیم به نحوی که مواردی از این قبیل را مشابه مصادیق اورژانس تلقی کردیم و براساس آن هر فردی که روی تخت بیمارستان تشخیص کرونا برای او داده می‌شد، روی تخت بیمارستان بیمه می‌شد و با این اقدام خط قرمز سازمان در بیمه کردن افراد از بین نرفت و در مقابل نیز زمان ارزیابی وسع تغییر پیدا کرد. 

وی بیمه کردن حدود ۴۸ هزار نفر از شروع کرونا تاکنون براساس سیاست یاد شده، تحت پوشش قرار دادن داروهای مورد استفاده در این بیماری علاوه بر خدمات مورد نیاز جهت  تشخیص و مقابله با کرونا که تحت پوشش بیمه قرار داشتند، پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه دولتی در بستری و ۷۰ درصد سرپایی هزینه‌های آزمایشگاهی که بیشتر آنها در بخش دولتی بود، برداشتن برخی گایدلاین‌های مرتبط با خدمات تشخیصی و لغو محدودیت در انجام آنها از جمله حذف دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن که در مواقع عادی ۱۸۰ روز است، را از دیگر اقدامات در این راستا برشمرد.

وی همچنین از ارائه پیشنهاد مراقبت از فرد بیمار در منزل(homecare) به شورای عالی بیمه با توجه به صرف هزینه بسیار پایین‌تر از بستری بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان خبر داد و گفت: پیشنهادی نیز برای تحت پوشش قرار دادن بیمه‌ای مراقبت در منزل(homecare) بیماران نیازمند به ICU در چارچوب گایدلاین‌ها و استانداردها ارائه شد که از فواید آن می‌توان به کم شدن هزینه‌های بستری، آزاد شدن تخت‌های ICU و بالا بردن ظرفیت بیمارستان‌ها در پذیرش بیمار با توجه به صف بالا و مراجعه بیمار در زمان اپیدمی بیماری کرونا، موثر بودن فضای خانه و خانواده بر سرعت بهبود فرد بیمار اشاره کرد.

هاشمی اقداماتی نظیر تمدید دفترچه بیمه‌های که برگه سفید داشت اما اعتبار آن پایان یافته بود طی دو نوبت تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹، راه اندازی نسخه الکترونیکی در ۲۳۵ شهر کوچک با عمق ۵۰ درصد(از سال قبل)،  حمایت از نقاهتگاه‌ها، اجباری شدن استحقاق‌سنجی به معنای احراز هویت( با کد ملی) از ابتدای تیرماه، حذف دفترچه کاغذی از ابتدای مرداد ماه سال جاری در بخش سرپایی و استقرار سامانه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستانی کل بیمارستان‌های کشور( به غیر از ۲۰ بیمارستان) با استفاده از سامانه رز، را هم جزو اقدامات سازمان بیمه سلامت در شرایط همه‌گیری کرونا در کشورمان ذکر کرد.

این مسئول همچنین فعال کردن سامانه پاسخ گویی ۱۶۶۶ و اضافه کردن ۱۳۰ خط جدید به این سامانه در ابتدای شیوه بیماری کرونا در کشور جهت جلوگیری از مراجعه غیرضروری افراد به مراکز درمانی و مواجه آنها با محیط‌های آلوده به ویروس، تشکیل گروهی از پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه با هدف ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری، نظارت نامحسوس بر شیوه برخورد کارشناسان در پاسخ‌دهی به مردم، راه اندازی بخش پاسخگویی به سوالات در سایت سازمان بیمه سلامت و ارسال ۱۲۰ میلیون پیامک‌های آموزشی برای بیمه شدگان در روزهای نخست شیوع بیماری را از اقدامات انجام شده بیمه سلامت در مواجه با ویروس کووید ۱۹ برشمرد.

هاشمی در پایان به خرید تضمینی ۹۰ درصدی از بیمارستان‌ها و پزشکان مشروط بر ارائه سرویس از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز اشاره و تصریح کرد: با وجود بالا رفتن هزینه‌ها در بخش‌های ICU، سی‌تی‌اسکن و آزمایشگاه به علت بسته شدن سایر بخش‌ها در بیمارستان‌ها، شاهد کاهش بار مراجعه و در پی آن کاهش درآمد ۴۰ درصدی در اسفند ماه ۱۳۹۸ و ۴۰ تا ۵۰ درصدی در فروردین ۱۳۹۹ در رابطه با بیمه‌شدگان بیمه سلامت بودیم که برای جبران این موضوع و جلوگیری از بالا رفتن قیمت خدمات برای سازمان، خرید تضمینی ۹۰ درصدی مشروط به ارائه سرویس از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده نظر به فعالیت ۱۲۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ و ۲۴ ساعته انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha