• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99061914677
  • خبرنگار : 50180

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

باید کاری کنیم مردم با شنیدن صدای قرآن شاد و مشعوف شوند

باید کاری کنیم مردم با شنیدن صدای قرآن شاد و مشعوف شوند

ایسنا/کرمانشاه رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف وامور خیریه گفت: باید قرآن خواندن به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

مهدی قره‌شیخلو، امروز(۱۹شهریور) در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه در فرهنگ عمومی ما قران خواندن ضعیف است، گفت: باید قرآن خواندن به یک فرهنگ عمومی تبدیل بشود تا با قرآن مانوس شویم.

قره‌شیخلو با اشاره به ضرورت انس گرفتن با قرآن کریم، گفت: باید به سمتی برویم که ارتباط ما با قران مناسبتی نبوده، بلکه روزانه باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف وامور خیریه با بیان اینکه قرآن صدای مرگ نیست، افزود: امروز فرهنگ موجود در جامعه بگونه ‌ای است که اگر صدای قرآن از خانه‌ای بیاید، اولین چیزی که به ذهن ها می رسد این است که حتما فردی در آن خانه فوت کرده که نباید اینگونه باشد، چون قرآن برای زندگی کردن است، نه مردن.

وی اضافه کرد: باید کاری کنیم که مردم با شنیدن صدای قرآن شاد و مشعوف شوند، نه اینکه یاد مرگ بیافتند، چون قرآن بیش از اینکه برای مُردن باشد، درس زندگی را در خود دارد. 

قره‌شیخلو در ادامه از مسلط نبودن جامعه به معانی قرآن به عنوان یکی از نقیصه های موجود در حوزه کارهای قرآنی در کشور یاد کرد و افزود: باید کاری کنیم تا جامعه با مفاهیم قرآن آشنا شوند. 

این مسئول در ادامه اشاره ای هم به مطرح بودن انتقاداتی در مورد چرایی برگزاری مسابقات قرآن در سطح جامعه داشت و گفت: در پاسخ به منتقدان برگزاری مسابقات قرآن باید گفت هدف از برگزاری مسابقات قرآن از سوی سازمان اوقاف صرفا نه فقط برگزاری یک مسابقه، بلکه ابزاری برای جذب مردم به قرآن است.

وی با بیان اینکه در سالهای پس از انقلاب موفقیت‌هایی در دنیا از حیث کسب رتبه های بین المللی قرآنی داشته‌ایم، گفت: تا قبل از انقلاب فقط دو رتبه بین المللی در حوزه قرآن داشتیم، در حالیکه امروز  بیش از  400 رتبه بین المللی در مسابقات مختلف قرائت و حفظ در دنیا داریم و این عدد کمی نیست.

قره‌شیخلو با اشاره به لغو برگزاری مرحله بین المللی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در فروردین ماه امسال بخاطر شیوع کرونا، گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا این مسابقات را در دهه فجر و به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برگزار کنیم.

وی سپس با بیان اینکه مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در آبان ماه و به صورت حضوری برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات با رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران برگزار می‌شود.

قره‌شیخلو در ادامه با اشاره به برخورداری استان کرمانشاه از ظرفیتهای بسیار خوبی در حوزه تلاوت، گفت: این قول را می دهیم که با همکاری دیگر اداراتی که ماموریتهای قرآنی دارند، زمینه رشد و درخشش بیشتر قاریان این استان را در کشور فراهم کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha