• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99061914782
  • خبرنگار : 50028

اطلس پایش سلامت روانی رفتاری دانش‌آموزان در خراسان جنوبی تدوین شد

اطلس پایش سلامت روانی رفتاری دانش‌آموزان در خراسان جنوبی تدوین شد

ایسنا/خراسان جنوبی برای نخستین بار « اطلس پایش سلامت روانی رفتاری دانش آموزان» در آموزش و پرورش استان طراحی، تهیه و تدوین شد.

محمدعلی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور در آیین رونمایی از این اطلس اظهار کرد: اجرای دقیق سند تحول بنیادین در استان، نیازمند طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی ای از این جنس است.

به گزارش ایسنا، وی، ارتقای شاخص‌های سلامت روان در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم ترین اولویت خادمین نظام تعلیم و تربیت استان دانست و  بیان کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش استان بر چهار محور پژوهش، آموزش، پیشگیری و درمان به صورت مستمر توسط مشاورین در مدارس و مراکز مشاوره پیگیری و اجرا می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ارتقاء شاخص‌های سلامت روانی، رفتاری دانش‌آموزان را مهم ترین هدف تدوین نرم افزار پایش سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان استان دانست و بیان کرد: در این نرم افزار اطلاعات لازم از طریق داده‌های آزمون سلامت روان در دوره متوسطه اول، بررسی می‌شود.

واقعی با اشاره به تحلیل مشکلات روانی رفتاری دانش‌آموزان، تحلیل و بررسی نتایج و  ارجاع این نتایج به مراکز مشاوره جهت ارائه خدمات مطلوب مشاوره به دانش‌آموزان، ادامه داد: انجام این آزمون به منظور اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های روانی، اجتماعی، غربالگری و دستیابی به نیم رخ روانی- رفتاری دانش‌آموزان ضروری است.

وی افزود: کار تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزارهای معتبر پژوهشی در ۱۲ شهرستان و منطقه استان و بر اساس شاخص‌های سلامت روان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تحلیل اطلاعات شاخص‌های سلامت روان هر منطقه می‌توانیم فراوانی مشکلات آن منطقه را از حیث تعداد، تنوع و شیوع شناسی؛ برمبنای تفکیک جنسیت و سایر مولفه‌های موردنیاز جستجو کرده و برمبنای آن راهکارها و روش‌های مواجهه، پیشگیری و مداخلات مشاوره‌ای را شناسایی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد:  براساس این شاخص‌ها برنامه عملیاتی در حوزه‌های پرورشی، آموزش، انجمن اولیاء و مربیان  و سلامت تدوین شده و هماهنگی‌های لازم با سایر نهادها و دستگاه‌ها در راستای ارتقای شاخص سلامت روان  صورت خواهد گرفت.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: اطلاعات تحلیل شده می‌تواند بعنوان جامع ترین منبع و مرجع پایش سلامت رفتاری-روانی و اجتماعی دانش‌آموزی در اجرای برنامه‌های مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: اجرای آزمون سلامت روانی – رفتاری دانش آموزان در بافت مدرسه و ترسیم نیمرخ روانی، رفتاری آنان می‌تواند در اثربخشی فعالیت‌های پیشگیرانه سطح اول و دوم و ارائه خدمات مشورتی در مدرسه موثر واقع شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.