• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99061914888
  • منبع : بوشهر

مشارکت ۱۹.۵ میلیاردی خیرین بوشهری در طرح "آجر به آجر"

مشارکت ۱۹.۵ میلیاردی خیرین بوشهری در طرح "آجر به آجر"

ایسنا/بوشهر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: از زمان اجرای طرح آجر به آجر در استان بوشهر در فروردین ماه سالجاری تاکنون، خیرین خرد و کلان بیش از ۱۹/۵ میلیاردتومان در پروژه های آموزشی استان مشارکت کرده اند.

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف طرح آجر به آجر ادامه داد: طرح آجر به آجر با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک آحاد مردم در مدرسه‌سازی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی تاکید کرد: این طرح به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای می‌توانند حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر، در مدرسه‌سازی سهیم شوند.

این مسئول اظهار کرد: طرح کمک های آجر به آجر می تواند هر کمکی را به هر شکل شامل شود و ما به جای نام گذاری یک مدرسه بنام یک خیر نام چند خیر روی کلاس های یک مدرسه گذاشته می شود تا خیرین رغبت بیشتری برای کمک کردن داشته باشند و فشار مالی مانع کمک آنان نشود.

به گفته وی، از ابتدای سال با شروع این طرح، در استان بوشهر ۱۹.۵ میلیاردتومان مشارکت خیرین جذب شده که شامل ۳۵۰ خیر نیک اندیش می باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر تاکید کرد: سال گذشته مشارکت خیرین در پروژه های مدرسه سازی استان با رشد ۲۰ درصدی به ۵۱ میلیاردتومان رسید و انتظار می رود با فعالیت های فرهنگی، امسال این مشارکت به ۶۰ میلیاردتومان برسد. 

مرادی خاطرنشان کرد: حدود ۷۵۰ کلاس درس مدارس استان بوشهر تخریبی بوده و نیازمند بازسازی است. 

یک هنرمند به عنوان سفیر مدرسه سازی استان بوشهر

مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر گفت: "شاهین بهرام نژاد"، هنرمند توانمند هم استانی به عنوان سفیر مدرسه سازی استان بوشهر انتخاب شد. 

احمد مرادی افزود: حضور چهره‌های مردمی و مورد اعتماد مردم به عنوان سفیران فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، می‌تواند باعث افزایش سطح مشارکت مردم در فعالیت‌ها و ایجاد تحول در بسیاری از ابعاد جامعه شود.

وی ادامه داد: به زودی نشان سفیر مدرسه سازی از سوی وزیر آموزش و پرورش به شاهین بهرام نژاد اهدا خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه هدف سفیران مدرسه سازی بسط و گسترش فرهنگ مشارکت در مدرسه سازی است، افزود: مردم علاقمند به کار خیر و مدرسه سازی می توانند با یک آجر در ساخت مدرسه کمک کنند.

وی عنوان کرد: سامانه مهر مدرسه در فضای مجازی فعالیت خود را شروع کرده که در آن پروژه های نیمه تمام آموزشی و پرورشی معرفی گردیده و هر کس که بخواهد می تواند در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کند.

این مسئول تاکید کرد: هم استانی ها در این سامانه، می توانند پروژه‌های مد نظر خود را انتخاب کنند و به هر مقدار که مایل هستند، برای ساخت مدرسه هزینه پرداخت کنند. همچنین خیران می توانند با استفاده از امکانی که سامانه در اختیار آنها می‌گذارد، از وضعیت فیزیکی پروژه در مراحل مختلف آگاه شوند. 

مرادی تصریح کرد: دبیرخانه طرح آجر به آجر در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر مستقر است و ما میزبان نیک اندیشان عزیز هستیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha