• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99061914940
  • خبرنگار : 50212

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

غیرفعال بودن صنایع مستقر در شهرک صنعتی نوبران نگران کننده است

غیرفعال بودن صنایع مستقر در شهرک صنعتی نوبران نگران کننده است

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: غیرفعال یا نیمه‌راکد بودن واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک صنعتی نوبران نگران کننده است.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه در جریان بازدید از گروه صنعتی ماسترفوده تولیدکننده مواد غذایی، پاستیل، آدامس و نوشیدنی اظهار کرد: قوه قضائیه برای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید یک نقش محوری دارد و قداست خاصی برای اجرایی شدن جهش و شتاب واقعی در تولید قائل است.

وی به تاکیدات رئیس دستگاه قضا برای حمایت قضائی از صنایع و واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: مجموعه قضائی با رصد دقیق تولید در کشور اجازه نخواهد داد که واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات و موانع پیش روی تولید به ویژه تملک‌های سیستم بانکی و ... از تولید باز بمانند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه با اشاره به بازدید خود از شهرک صنعتی نوبران گفت: با وجود اقداماتی که در جهت ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد شده است اما همچنان نگرانی‌هایی در خصوص ادامه فعالیت صنایع مستقر در این شهرک وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از دو سوم واحدهای مستقر در شهرک صنعتی نوبران غیرفعال هستند، اظهار کرد: غیرفعال یا نیمه راکد بودن واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک صنعتی نوبران نگران کننده است.

حجت الاسلام موسوی به راه اندازی واحدهای تعطیل شده و غیرفعال از سوی برخی سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: مجموعه گروه صنعتی ماسترفوده که تولید کننده مواد غذایی است از جمله واحدهای تولیدی نیمه فعالی بوده است که توسط یک سرمایه گذار فعال شده و تولید و اشتغال در سه واحد تولیدی این شهرک رونق یافته است.

وی به کمبود برق به عنوان مهمترین مشکل پیش روی سرمایه گذاری در شهرک صنعتی نوبران اشاره کرد و گفت: احداث پست ۶۳ کیلووات برق در شهرک صنعتی نوبران یکی از ضروریات برای ایجاد و ادامه حیات و بقای واحدهای تولیدی در این منطقه است که باید برای تامین آن که هزینه بالایی برای دولت دارد اهتمام جدی داشت تا مسیر سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال و جذب سرمایه گذار تسهیل شود.

وی تصریح کرد: فعال شدن دو سوم از صنایع غیرفعال و راکد این شهرک صنعتی و جذب سرمایه گذار بیشتر منوط به تامین برق مورد نیاز است و تلاش خواهیم کرد در کارگروه های استانی برای تامین این زیرساخت قدم برداریم.

حجت‌الاسلام موسوی از مدیر شهرک صنعتی نوبران خواست تا در قالب گردش کاری مشکلات و موانع پیش روی تولید در این شهرک صنعتی را برای دادگستری استان ارسال کند تا با عارضه یابی و بررسی دقیق، مطالبات سرمایه گذاران را برآورده کرد.

مدیرعامل شرکت ماسترفوده (گروه صنعتی گلرنگ) نیز گفت: درحال حاضر با تولید مواد غذایی، پاستیل، آدامس و نوشیدنی در شهرک صنعتی نوبران برای حدود ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم در سه واحد تولیدی ایجاد شده است و در صورت تامین زیرساختهای مورد نیاز شهرک صنعتی نوبران برای افزون بر دو هزار نفر فرصت شغلی جدید با توسعه تولیدات ایجاد خواهد شد.

محمد کریمی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی نوبران را یک ضرورت برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و  افزود: احداث پست ۶۳ کیلوولت و حل مشکل برق می‌تواند برای بیش از ۱۰ هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کند. تامین برق مورد نیاز می‌تواند این شرکت را به یک مجتمع غذایی بزرگ استان مرکزی تبدیل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha