• پنجشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99062015226
  • خبرنگار : 50405

پژمانفر خبر داد

تدوین شیوه‌نامه‌ای برای ماندگاری ساکنان اطراف حرم

تدوین شیوه‌نامه‌ای برای ماندگاری ساکنان اطراف حرم

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با وزیر راه و شهرسازی داشته‌ایم مصوب شد برای کسانی که خانه‌های کوچک‌تری در اطراف حرم مطهر دارند فرصتی فراهم شود تا آنان بتوانند بر اساس توانمندی‌های خود یا با تجمیع با همسایگانشان، مجوز ساخت بگیرند و در همان منطقه بر اساس ضوابطی، به ساخت‌وساز بپردازند.

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص توافقی که به تازگی در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی در رابطه با بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی انجام شده، اظهار کرد: در این جلسه در مورد انجام تغییراتی در خیابان‌های این منطقه از شهر صحبت شد که به تایید مسئولان محلی از جمله شهرداری نیز رسید.

وی افزود: همچنین در این جلسه مصوب شد همان‌طور که برای اقدامات انبوه‌سازان شیوه‌نامه‌ای پیش‌بینی شده است، برای کسانی که خانه‌های کوچک‌تری در اطراف حرم مطهر دارند نیز فرصتی فراهم شود تا آنان بتوانند بر اساس توانمندی‌های خود یا با تجمیع با همسایگانشان، مجوز ساخت بگیرند و در همان منطقه بتوانند بر اساس ضوابطی، به ساخت‌وساز بپردازند.

پژمان‌فر ادامه داد: تا به حال وجود یک سری سیاست‌های نادرست، باعث شده بود مردم ساکن در محلات نزدیک به حرم، نتوانند در این مناطق زندگی کنند و با نارضایتی مجبور به واگذاری خانه‌های خود شوند. در حالی که همان طور که اجداد این افراد در این محلات ساکن بودند و خدماتی را به زائران امام رضا(ع) ارائه می‌دادند، امروز نیز نباید چنین فرصتی از این افراد گرفته شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دستوری که وزارت راه و شهرسازی به مشاور و طراح این طرح داده است، مقرر شده است که این خواسته مردم تامین شود. دیگر لازم نیست که مردم این منطقه املاک خود را به انبوه سازان واگذار کنند.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha