• شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99062015467
  • خبرنگار : 71646

عبور کانال فاضلاب از میان مزارع شهرستان بهارستان

عبور کانال فاضلاب از میان مزارع شهرستان بهارستان
عکس تزئینی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان ضمن تاکید بر مشکل فاضلاب این شهرستان گفت: یکی از مشکلات شهرستان بهارستان کانالی فاضلابی است که از بالا دست وارد این شهرستان می‌شود و گاهی از میان مزارع و اراضی کشاورزی می‌گذرد.

علیرضا فاضلی در گفت و گو با ایسنا، ادامه داد: علاوه‌بر اینکه این کانال خود دارای فاضلاب است، فاضلاب‌های شهری نیز داخل آن تخلیه می‌شوند و عبور آن از میان مزارع و اراضی کشاورزی باعث می‌شود برخی کشاورزان سوءاستفاده و از این آب برای آبیاری استفاده کنند البته بعضی از آن‌ها به‌دلیل دسترسی نداشتن به آب سالم برای آبیاری اقدام به این کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: زمانی‌که اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در گشت و پایش‌های مشترک با شبکه بهداشت این موارد را شناسایی می‌کنند با عاملان برخورد می‌کند اما به‌دلیل اینکه تعداد این‌ موارد زیاد است کنترل آن‌ها مشکل است.

فاضلی معضل اصلی در زمینه فاضلاب را نبود شبکه فاضلاب و سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری دانست و گفت: در شهرستانی مانند بهارستان با تراکم جمعیتی بالا نبود شبکه فاضلاب و سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان درباره فاضلاب‌های صنعتی این شهرستان ضمن اشاره به اینکه دو شهرک صنعتی مصوب در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه هیچ یک از این شهرک‌ها مجهز به تصفیه‌خانه مرکزی نیستند بنابراین واحدهای صنعتی که دارای فاضلاب صنعتی هستند، ملزم به ایجاد تصفیه‌خانه صنعتی می‌شوند تا خروج فاضلاب‌ آن‌ها منطبق با استانداردهای اداره محیط زیست باشد.

فاضلی در پایان صحبت‌های خود ضمن بیان اینکه اداره حفاظت محیط زیست بهارستان از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۲۸۹ گشت و پایش انجام داده و ۶۶ اخطاریه صادر کرده است، گفت: بیشتر اخطاریه‌های صادر شده برای واحدهایی بودند که باعث ایجاد آلودگی‌ در آب و هوا می‌شدند و واحدهایی که نتایج نمونه‌برداری از خروجی فاضلاب‌ها و خروجی هوای آن‌ها با اسانداردهای ملاک عمل مغایرت داشته است.

به گزارش ایسنا، الهه بیگی - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر- نیز پیش‌تر یکی از معضلات بزرگ این شهرستان را عدم‌ بهره‌برداری نهایی از تصفیه‌خانه‌ فاضلاب‌های شهری بیان کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha