• جمعه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 99062115580
  • خبرنگار : 71548

نگاه کاریکاتوری به حذف دختران از جلد کتاب درسی

نگاه کاریکاتوری به حذف دختران از جلد کتاب درسی

حذف تصویر دختران از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان در سال ۹۹ اظهار نظرها، انتقادها و البته حواشی زیادی را به دنبال داشت. برخی از هنرمندان کارتونیست نیز با کشیدن طرح‌هایی انتقاد خود را نسبت به این موضوع با زبان هنر مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، تصاویر مقایسه‌ای از کتاب ریاضی سوم دبستان چاپ ۹۸ و ۹۹ نشان می‌دهد که تصویر دختران از روی جلد کتاب حذف شده است. 

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در واکنش به انتقادها از حذف تصویر دختران از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان، گفت که به رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مأموریت داده است تا تغییرات در شکل و محتوای کتاب‌های درسی را با حساسیت کامل رصد، اصلاح و گزارش کند.

در این میان برخی از هنرمندان کارتونیست نیز با کشیدن طرح‌هایی انتقادشان را نسبت به حذف تصویر دختران از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان مطرح کردند که در ادامه می‌توانید برخی از آنها را تماشا کنید: 

اثر بزرگمهر حسین‌پور
اثر محمدرضا میرشاه ولد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۱ ۰۷:۱۷

خیلی هم قشنگ. فقط خدا رو شکر که این خبرتون هم سانسور و حذف نشده!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۱ ۱۹:۲۸

چه اشکالی داشت مثلا؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۱ ۱۱:۳۹

با همین نگاه های بسته و دگم و کوته بینانه چه فرقی میکنه بین حذف یک کاریکاتور از صفحه این خیر _ کاریکاتوری که تاثیر گذار تر از کل خبر و عکس های دیگر شما بود و تمام مطلب را بیان کرده بود – یا حذف عکس دو تا دختر بچه از جلد کتاب !!!

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۱ ۲۱:۰۴

و در آخر = واقعا واستون متاسفم ‌

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۰۹:۲۲

یکی نیست یادآوری کنه زن‌ها مردها رو به دنیا میارن.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۳:۳۴

بحث حذف دخترا کشیدن وسط تا حذف قرآن کم اهمیت بشود ! و اما در پشت پرده حجاب دختران رو هدف قرار داده بودن ! با یک تیر دو نشان زدن ! خودشان قرآن را حذف کردن و در ادامه برای کم رنگ کردن قرآن اقدام به حذف دختران ( ک در عکس حجاب داشتن در این سن ) کردن و با حاشیه سازی عوام رو ب حاشیه بردن

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۵ ۰۲:۳۲

خیلی براتون متاسفم خیلی بی مغز شدید