• جمعه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99062115715
  • خبرنگار : 50228

فرماندار اهواز عنوان کرد

نظارت ۲ کاندیدای حوزه انتخابیه اهواز بر روند شمارش آرا

نظارت ۲ کاندیدای حوزه انتخابیه اهواز بر روند شمارش آرا

ایسنا/خوزستان فرماندار اهواز گفت: از دو کاندیدای حوزه‌ انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه خواسته‌ایم که پس از پایان وقت قانونی رای‌گیری و هنگام شمارش آراء در ستاد انتخابات حضور و در تجمیع آراء نظارت مستقیم داشته باشند.

جمال عالمی‌نیسی در خصوص روند انتخابات در حوزه‌های انتخابیه اهواز، اظهار کرد: انتخابات همیشه کار سنگینی است و هماهنگ کردن تمام کارهای انتخابات و استقرار نیروها کار بسیار سختی است؛ در گذشته اگر شعبه‌ای با تاخیر مستقر می‌شد، شاید کمتر کسی متوجه می‌شد اما اکنون سیستم آنلاین بوده و اگر شعبه‌ای کار خود را با تاخیر آغاز کند، سریعا از وزارت کشور تماس می‌گیرند که چرا فلان شعبه در حالت آفلاین است. بنابراین کارها در لحظه رصد می‌شوند و خدا را شکر در حال حاضر تمام شعبه‌های آنلاین و در حال انجام امر رای‌گیری هستند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: خدا را شکر تمهیداتی که پیش‌بینی شده بود، جواب داده است و اکنون با کمال صداقت و ایمان دوستان و همچنین با اتحاد بر اصل امانت‌داری، انتخابات سالم و شفافی در حال برگزاری است. فکر می‌کنم در ساعت‌های اولیه انتخابات بیش از پنج هزار رای ثبت شده بود و خدا را شکر استقبال بسیار خوب است و امیدواریم همشهریان نیز در همین ساعت‌های اولیه با زمان‌بندی که انجام می‌دهند، در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

فرماندار اهواز پیرو رعایت موازین بهداشتی با توجه به اینکه در شرایط کرونایی به سر می‌بریم نیز گفت: تلاش کرده‌ایم در بحث چینش شعبه‌ها به صورتی عمل کنیم که فاصله‌گذاری اجتماعی بین میزها رعایت شده و همه افراد هم از ماسک استفاده کنند. همچنین بحث اثر انگشت حذف شد و مواد ضدعفونی نیز در هر شعبه موجود است. به مردم هم سفارش شده است که از ماسک و خودکار شخصی استفاده کنند و تاکید می‌کنم که حتما از وقت برای انداختن رای خود به صندوق به خوبی استفاده کنند. زیرا اگر حضور در پای صندوق‌های رای را به ساعت‌های پایانی موکول کنند، ممکن است این موضوع در انتشار ویروس تاثیرگذار بوده و سلامتی مردم به خطر بیفتد. پس تاکید ما این است در همین ساعت‌های اولیه روز، رای خود را به صندوق بیاندازند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرده بود، گفت: همچنین بر اساس قانون، ‌زمان انتخابات ۱۰ ساعته است و ساعت ۱۸ وقت قانونی انتخابات به پایان می‌رسد. در گذشته به صورتی بود که ساعت تمدید می‌شد اما اکنون به دلیل شرایط کرونا، احتمال تمدید ساعت ضعیف است. البته فعلا وزارت کشور ساعت انتخابات اهواز را باز گذاشته است. همچنین قبلا به این صورت بود اگر ساعت انتخابات به پایان می‌رسید، آن عده‌ای که پشت در بودند را به درون شعبه می‌آوردند و بعد نیز درِ شعبه بسته می‌شد و همان عده می‌توانستند رای خود را به صندوق بیاندازند ولی با توجه به این‌که اکنون سیستم آنلاین است، راس ساعتی که پایان انتخابات اعلام می‌شود، سیستم قفل شده و کسی نمی‌تواند رای خود را ثبت کند.

عالمی‌نیسی درباره صیانت از آراء مردم و نظارت در این زمینه، عنوان کرد: خدا را شکر بین هیات نظارت و هیات اجرایی ارتباط تنگاتنگ با هماهنگی بسیار بالا وجود دارد و در این ارتباط دست هیات نظارت برای نظارت در امر انتخابات کاملا باز است. گواه این موضوع نیز مرحله اول انتخابات است که یک شاکی هم نداشتیم. یعنی سالم بودن انتخابات و رعایت اصل امانت‌داری رعایت شد. برای این مرحله نیز به موضوع امانت‌داری تاکید شده است. ما مجری انتخابات هستیم و آن‌چه مسیر و نتیجه انتخابات را مشخص می‌کند، مردم هستند.

وی افزود: تلاش بر این است که انتخابات سالمی داشته باشیم و سعی کرده‌ایم در چینش منابع انسانی آن‌قدر هنرمندی داشته باشیم که خدای نکرده در جایی از کار، منابع انسانی‌مان متعلق به طیف یا حزبی نباشند. شب گذشته نیز به من خبر رسید که یکی از روسای مناطق ما، یک پیامی را که حاوی تبلیغ بود، بازارسال کرده که یا حواسش نبوده است یا به عمد این کار صورت گرفت. به  هر حال من همان شب گذشته او را عزل کردم و فرد دیگری را منصوب کردم زیرا حتی نمی‌پذیریم شبهه‌ای ایجاد شود و کارمان با شبهه باشد. خدا را شکر هر دو کاندیدا نیز از روند کار ابراز رضایت داشتند.

فرماندار اهواز در پایان گفت: همچنین از دو کاندیدای حوزه‌های انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه خواسته‌ایم که پس از پایان وقت قانونی انتخابات و هنگام شمارش آراء در ستاد انتخابات حضور و در تجمیع آراء نظارت مستقیم داشته باشند و نتایج را اعلام کنیم. ما می‌خواهیم ثابت کنیم در عمل نیز اصل امانت‌داری و صداقت در انتخابات را انجام داده‌ایم و انجام خواهیم داد و مردم نیز مطمئن باشند ما این امانت را به سرمنزل مقصود خواهیم رساند تا آن کسی که خود مردم اعتقاد دارند، اصلح است، وارد مجلس شود و این فرد نیز مبارک همه مردم باشد و ان‌شاالله بتواند خادم این مردم باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha