• شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۲:۴۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99062216003
  • منبع : نمایندگی ایلام

نویسنده خبر داد:

توزیع چاپ دوم «سطرهایی که تبرئه نمی شوند» به نفع کودکان و نوجوانان زلزله زده سرپل ذهاب

توزیع چاپ دوم «سطرهایی که تبرئه نمی شوند» به نفع کودکان و نوجوانان زلزله زده سرپل ذهاب

ایسنا/ایلام مجموعه داستان بزرگسال «سطرهایی که تبرئه نمی شوند.»نوشته ی «مرتضی حاتمی» نویسنده و روزنامه نگار ادبی با سرمایه گذاری «نشر باشور» ایلام، به چاپ دوم رسید و به نفع کودکان و نوجوانان آسیب دیده از زلزله ی سرپل ذهاب منتشر و توزیع شد.

"مرتضی حاتمی" در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این کتاب از ۹ داستان کوتاه مدرن در فضایی سوررئال و با تکنیک های جریان سیال ذهن با شکست های متعدد زمانی نوشته شده و در سال ۸۲ توسط نشر ژنگ (تهران) در ۱۰۰۰جلد به چاپ رسید و در نشریات و مجلات تخصصی ادبی داخل و خارج از کشور نقد و بررسی و معرفی شد.
وی افزود:  این مجموعه؛ برگزیده ی داستان از سال ۷۵ تا ۸۰ است که در این کتاب گردآوری شد و در آن به موضوعات اجتماعی، فلسفی و دردها و برخی از دغدغه های انسان معاصر، با نگاهی روان کاوانه با حضور نویسنده ی راوی پرداخته ام و اکنون با ویرایشی تازه، توسط انتشارات باشور به مدیریت محمد مرادی نصاری در500 جلد و با طرح جلدی از " وحید اسدی نیا " در 70 صفحه و به قیمت 15 هزارتومان سرمایه گذاری و منتشر و در بازار کتاب توزیع شده است. 
این نویسنده  ادامه داد: به عنوان وظیفه ای اخلاقی، انسانی و اجتماعی تصمیم گرفتم که تمام حق و حقوق نویسنده ی این کتاب و فروش کتاب در این نوبت چاپ، صرف راه اندازی، تجهیز و تامین محتوایی کتابخانه برای کودکان و نوجوانان عزیز زلزله زده ی سرپل ذهاب که از این حادثه ی جانکاه طبیعی به شدت آسیب دیده اند و هنوز جای زخم هاشان تازه و دردناک است؛ اهدا و تقدیم شود تا دست کم گام کوچکی در کاستن دردهای آنان در قالب فعالیتی فرهنگی برداشته باشم. زیرا با ابزار فرهنگی کتاب و کتابخوانی بهتر می توان دنیای آسیب دیده و روان زخمی کودکان سرپل ذهابی را مداوا نمود و مرهمی بر زخم هاشان گذاشت.
وی پروسه ی زمانبر صدور مجوز و فراز و نشیب های اداری را در انتشار دیرهنگام این کتاب موثر دانست.
حاتمی در پایان از انتشار کتاب «رازِ جنگلِ بلوط» (مجموعه داستانک با موضوع و محور مراقبت از محیط‌ زیست) و چاپ دوم رمان نوجوان" راز کوچه باغ هفت توت" به عنوان رمانی زیست بومی توسط «نشر هشت» در روزهای آینده خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha