• شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99062216310
  • خبرنگار : 71429

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد

محکومیت طبری به ۳۱ سال حبس/ بازپرس فیلترکننده تلگرام به جرم اخذ رشوه به ۱۰ سال حبس محکوم شد

محکومیت طبری به ۳۱ سال حبس/ بازپرس فیلترکننده تلگرام به جرم اخذ رشوه به ۱۰ سال حبس محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه از صدور رای پرونده اکبر طبری خبر داد و گفت که طبری به ۳۱ سال حبس محکوم شده است. او همچنین گفت که بیژن قاسم زاده -بازپرسی که تلگرام با دستور قضایی او در ایران فیلتر شده است- به جرم دریافت رشوه، به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

به گزارش ایسنا غلامحسین اسماعیلی با اعلام صدور رای پرونده اکبر طبری گفت: طبری در این پرونده ۱۰ عنوان اتهامی داشت. او در دو عنوان اتهامی تبرئه و در  هشت مورد دیگر دادگاه در چارچوب قوانین، مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده است.

وی افزود: رای هنوز غیرقطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: طبری بابت تشکیل شبکه ارتشا به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال محکوم شده است.

اسماعیلی یادآور شد: بعد از برگزاری جلسات متعدد دادگاه کیفری یک استان تهران و استماع مدافعات متهمان و وکلای آن‌ها نهایتا، دادگاه رای خود را در مورد پرونده اتهامی اکبر طبری صادر کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از تصمیم گیری دیوان عالی کشور توضیحات بیشتری را ارائه خواهم کرد، گفت: از آنجاییکه برابر ضوابط و مقررات قانونی در فرآیند رسیدگی به پرونده، مجوزهای قانونی برای انتشار جزییات جلسه دادگاه و موارد اتهامی اعلام شده بود مجاز هستیم که محکومیت صادره از ناحیه دادگاه را نیز اعلام نماییم.

اسماعیلی افزود: مجموعا  طبری به پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است. علاوه بر آن  این فرد به حدود ۱۷۹ میلیارد ریال جزای ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده نیز محکوم شده است.

اسماعیلی افزود: اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چند نفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

وی افزود: در عنوان دوم اتهامی تحت عنوان پولشویی، اکبر طبری به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی؛ در ارتباط با ضبط اموال ناشی از ارتشا در پرونده فهرست بلند بالایی است که اقلام مهم آن را اعلام می‌کنم. سه دستگاه آپارتمان مسکونی واقع در برج روما در کامرانیه تهران، یک واحد به مساحت ۶۳۳ متر، واحد دیگر به مساحت ۳۸۸ متر و واحد سوم به مساحت ۳۸۰ متر که حکم ضبط آنها صادر شده است؛ همچنین یک واحد آپارتمان در یکی از برج‌های مجلل واقع در خیابان پاسداران به مساحت ۶۳۳ متر از ناحیه دادگاه مورد ضبط قرار گرفته است.

اسماعیلی یادآور شد: ۵ قطعه زمین در شهرستان بابلسر که تبدیل به یک باغ ویلای بسیار بزرگ شده و ویلایی مجللی در آن ساخته شده است که مورد ضبط قرار گرفته است.  یک قطعه زمین مشجر به مساحت ۱۶۷۵ متر در نجارکلای لواسان نیز مورد ضبط قرار گرفته است. همچنین یک وحد آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر در مجتمع اداری سانا و یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ متر در بلوار کریم خان زند و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار کریم خان زند به عنوان بخشی از اموال و وجوه ناشی از ارتشا است که از ناحیه دادگاه حکم به ضبط آن‌ها صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد:‌ در مورد ۸ عنوان اتهامی دیگر این متهم در دو مورد تبرئه شده و در مورد ۶ مورد دیگر به تناسب عناوین اتهامی دادگاه در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی حکم به مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده که به جهت اختصار در مطلب از بیان یکایک موارد اتهامی و محکومیت‌ها اجتناب می‌کنم؛ در صورتی که این دادنامه قطعی شود،‌ مجازات اشد قابل اجراست که مجازات اشد همان ۳۱ سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشا و جزاهای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی بیان کرد: برخی از متهمان دیگر پرونده را هم اشاره می‌کنم؛ فرهاد مشایخ به جرم مشارکت در تشکیل شبکه ارتشا با لحاظ مساعدت و همکاری که در کشف جرم داشته و با تخفیفات مورد نظر دادگاه به ۱۵ سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شده است. رسول دانیال زاده فرزند حسینعلی به جرم مشارکت در تشکیل شبکه ارتشا به لحاظ اینکه پس از تشکیل پرونده به کشور بازگشت، دادگاه در مورد ایشان تخفیفاتی را لحاظ کرده به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. بیژن قاسم‌زاده به جرم دریافت رشوه به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۰ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشا و جزای نقدی محکوم شده است.

اسماعیلی ادامه داد: حمیدرضا علیزاده دیگر متهم پرونده نیز  به ۱۰ سال حبس تعزیزی و ضبط مال ناشی از عمل  مجرمانه محکوم شده است.

وی تاکید کرد: رأی صادر شده برای بخشی از پرونده است و بخش دیگر مفتوح است. بخشی هم برای متهمان خارج از کشور است که کارشناسان در دادسرا مشغول تکمیل تحقیقات هستند و به دادگاه ارسال خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضاییه نیز درباره جزئیات حکم پرونده اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه اعلام کرد:

اکبر طبری بر اساس حکم دادگاه کیفری یک استان تهران، مجموعا به ۵۸ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز حبس و قریب هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

بر اساس حکم صادره از ناحیه دادگاه کیفری یک استان تهران، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه در این پرونده مجموعا به ۵۸ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز حبس و قریب هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

در صورت قطعی شدن این دادنامه، بر اساس قانون مجازات اشد که سی و یک سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و جزای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی است، قابل اجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۲:۱۱

بابت این‌ همه اتهام ۳۱ سال حبس؟ ۳۱ سال حبسی که بعد ۳۱ روز بخشیده می‌شود حتما همان دوستانی که لواسان را به نامش می‌زدند، حبس را می‌خرند؟؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۳:۴۲

بعد 31 روز تبعید میشه به تورنتو بد آب و هوا!

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۲:۱۹

چه حکم سنگینی یک کم رافت اسلامی شامل حالش باید میشد این 31 سالم عفو میخوره میاد بیرون با پولهای بیت المال صفا میکنه

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۳:۱۰

زندان نگو هتل اوین.بعد از مدتی هم تشریف میارن بیرون

avatar

.... سلطان سکه را اعدام میکنند.قیمتش پایین نمی آید.اما آقای طبری 31سال حبس.آن هم حکم غیر قطعی.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۲:۴۰

مگه مرتضوی و امثالهم زندان کشیدند که این بابا بکشه؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۲:۴۸

خیانت در امانت در این سطح کلان و نابودی اعتماد مردم و این حکم واقعا تعجب اوره. سه سال بعد هم عفو می خوره و میاد با پول ها و املاک خارج از کشور حال می کنه. بیچاره ما.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۲:۴۹

همین؟؟؟؟؟!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۳:۳۷

....جای بسی تعجب است

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۳:۴۲

به به 31 سال تعزیری میشه حدود 500-600 میلیون تومان که یک دنا پلاس بفروشه تمومه

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۳:۴۳

فرد اعدام شده نوید افکاری است.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۴:۰۳

باید در ملا عام شلاق بزنند این فرد را

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۴:۱۴

این بابا چرا اعدام نشد؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۴:۲۲

آخه در اسلام جزای اختلاس و دزدی قطع کردن دست می باشد

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۴:۳۶

واقعا عجیبه که دوستان از این حکم طبری تعجب کرده اند آیا انتظار دیگه ای داشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۷:۲۲

به نظرتون با این همه رشوه و اختلاس و مال بیت المال خوری و از همه مهمتر .... مردم به دستگاه قضا که نقش عدالت خواهی تو کشور رو داره نباید حکم مفسد فی الارض رو میدادن. آیا سلطان سکه که قیمت رو تا 5 تومن برده بود و اعدام کردن چون مفسد فی الارض بود الان سکه شده 11 تومن درست بود یا ایشون که صد ها برابر سلطان سکه خوردند و بردند و ...

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۴:۴۸

حبس مهم نیست. بنظرم درست‌ترین مجازات، گرفتنِ همه‌ی دستاوردهای مجرم از عمل مجرمانش باشه. ولی مجرمان بزرگی چون طبری و زنجانی و...، جز یک دست لباس، همه‌ی دارایی‌هاشون باید گرفته شه.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۵:۰۷

خداقوت پهلوانان قوه قضائیه...

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۵:۴۲

ای کاش منم 31 سال برم تورنتو. خوش به حالش

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۵:۳۷

چاقو دسته خودشو نمیبره

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۵:۴۳

پس چرا هنوز باید تلگرام به خاطر حکم این قاضی فاسد فیلتر باشه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۵:۴۶

دوستانش دارن براش ويلا ميخرن تا زودتر بره خستگى اين چند ماه از بدنش بيرون بره كارى نكرده كه اعدام بشه !!!!!!!حالا مردمى كه اسيب ديدن به ايشان ربطي نداره برن بزنن اب سرد به قول دكتر .....

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۵:۵۶

یک بنده خدایی از نداری فریاد می‌زنه حکم اعدام می‌خوره بعد...

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۶:۲۷

وحید و حبیب افکاری نیز هر یک به ۵۴ و ۲۷ سال زندان با شلاق محکوم شده‌اند. این هم عدالت؟؟؟ ایسنا لطفا انعکاس دهید

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۱۶:۴۵

حبس تعذیری یعنی کشک...پس از چندی آزاد می شود مثل ... مرتضوی....

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۲۰:۰۹

کاشکی رأفتی که در حق سیاسیون و یا زنان بی حجاب و دوچرخه سوار اعمال می‌شود در حق ایشان هم اعمال میشد. این حکم سنگین برای ایشان دور از انصاف است.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۲۰:۵۷

خدا وکیلی خودتان قضاوت کنید. صدور حکم 31 سال حبس برای طبری و 10 سال برای بازپرسی که فقط دستور فلترینگ تلگرام را داده است!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۲۱:۲۱

آیا واقعا فکر می کنید ایشون رو می فرستند زندان؟ آیا داراییها شو ازش می گیرند؟

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۲ ۲۳:۰۱

رفقاش اوین رو هم براش هتل می‌کنن شما که از این رفقا ندارید هم مشکل خودتونه!...

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۳ ۰۹:۲۱

به هر حال ضعف اصلی اینه دیگه ، اینجور افراد اعدام باید بشن تا مایه عبرتی باشن

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۵ ۰۲:۲۷

هردم ازین باغ،بری میرسد بنده خدا گناه نکرده،فقط تو فکر نوه ها و نتیجه هاش بوده

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۵ ۱۸:۵۶

من اصلا معنی این قانون رو نمی فهمم که مدت اشد رو در نظر می گیرن یعنی اگه یکی مرتکب یه جرم شد می تونه بازم جرم انجام بده چون اشد شو براش در نظر میگیرن !