• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99062317247
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس جدید شورای شهر همدان انتخاب شد؛

فرماندار خبر داد: حاشیه‌نشینی ۲۲۰ خانوار در هر ماه از سال در همدان

فرماندار خبر داد: حاشیه‌نشینی ۲۲۰ خانوار در هر ماه از سال در همدان

ایسنا/همدان در انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم دوره پنجم شورا، «سیدمسعود عسگریان» با اکثریت آراء به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شد.

در این انتخابات که صبح امروز -یکشنبه ۲۳ شهریورماه- انجام شد، «علی‌اکبر کاوسی‌امید» با ۶ رأی موافق و ۵ رأی ممتنع نایب رئیس شورای شهر همدان شد.

«حسین قراباغی» و «‌نرگس نورالله‌زاده» نیز به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم برای سال چهارم دور پنجم شورای اسلامی شهر همدان به مدت یکسال انتخاب شدند.

فرماندار همدان در این جلسه با بیان اینکه در ارزیابی‌های صورت گرفته، عملکرد شورای پنجم شهر همدان طی سه سال گذشته، مثبت و تأثیرگذار بوده است، گفت: با وجود سلایق مختلف، اعضای شورای شهر همدان اجازه ندادند حاشیه‌ها بر وظیفه شورا سایه افکند و با همدلی در راستای منافع مردم گام برداشتند.

حسین افشاری با تأکید بر اینکه شهر همدان به‌عنوان «شهر زنده» از نگاه مسافران و گردشگران مطرح می شود به طوریکه با وجود شیوع کرونا طی یک سال اخیر حضور گردشگران در همدان ۳۶ درصد افزایش داشته است، به تدوین طرح جامع شهری همدان اشاره و مطرح کرد: این طرح در حال حاضر در دست بررسی است و باید ناظر بر حرکت و جریانات مختلف مردمی و گرایش‌های مردم در راستای ساخت‌وساز و پیش‌بینی حرکت‌های مکانی مهاجرت باشد.

وی با بیان اینکه در هر ماه از سال تعداد ۲۲۰ خانوار در حاشیه‌های شهر همدان ساکن می‌شوند که ادامه این روند در سال‌های آینده آمار سکونت در حاشیه‎های شهر، شدت خواهد گرفت، تأکید کرد: باید کمربندی شهر را گسترش دهیم و در الحاق روستاها به شهر همدان به هر آنچه قانونگذار اختیار داده است، عمل کنیم.

رئیس جدید شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: جبهه اصولگرایان و انقلابی ضمن تأیید بر تفکر شورایی که باید حاکم باشد، ترکیب هیئت رئیسه سال چهارم دوره پنجم را شکل دادند که امیدوارم همچنان همدلی، همراهی و تعامل حال حاضر برقرار باشد.

سیدمسعود عسگریان بیان کرد: فعالیت در سال آخر دشوارتر است  اما همراه با تلاش مضاعف و همراهی یکدیگر به‌منظور پیشبرد مباحث مدیریت‌شهری، امیدواریم امور به نحو مطلوب‌تر و با تمرکز به ایجاد بستر همدلی و بهره‌گیری از تجارب در راستای رفع مشکلات شهر و برنامه‌های پیش‎‌بینی شده سال جاری بودجه و سیاست‌های ابلاغی به شهرداری از سوی شورای شهر با قوت بیشتری پیش برود.

اکبر کاوسی‌امید، نایب رئیس شورای شهر همدان هم گفت: در طول سه سال گذشته اتفاق‌نظر خوبی همراه با همدلی در شورا وجود داشت که اقدامات مدیریت‌شهری مناسب پیش رفت، هرچند آنچه شایسته مردم همدان بود، نتواستیم به منصه ظهور برسانیم اما تمام همت خود را به کار خواهیم گرفت تا ضمن اعمال نظریات تک تک اعضای شورای پنجم، امور شهر مناسب‌تر پیش برود.

رئیس سابق شورای شهر همدان هم با بیان اینکه تاکنون بیشترین تأیید مصوبات شورای شهر همدان را هم‌راستا با قوانین و بدون کوچکترین چشم‌پوشی از مشکلات موجود شاهد بودیم، اظهار کرد: ۹۱.۵۲ درصد مصوبات شورا مورد تأیید کمیته انطباق فرمانداری قرار گرفت و ۸.۴۸ درصد هم مغایر با قانون بوده است.

کامران گردان با بیان اینکه حفظ آرامش شورا، سرعت عمل در حوزه تکریم ارباب رجوع و انجام وظیفه در حوزه مدیریت‎شهری افتخار شورای پنجم محسوب می‌شود، گفت: ضمن تأکید بر رعایت نظم اداری در ریاست سال دوم و سوم شورای پنجم نسبت به مکانیزه کردن سیستم حسابداری و اداری، راه‌اندازی و نصب سیستم حضور و غیاب اعضای شورا در ساختمان و سایت شورا، نصب دوربین مدار بسته، تقویت و نظم‌بخشی حوزه ملاقات مردمی با تأکید بر حضور دبیران و کارشناسان شورا به‌منظور سرعت‌بخشی به رفع موانع مدیریت‌شهری و مشکلات شهروندان و تهیه فرم طرح و لوایح بر اساس موازین قوانین اقدام انجام شده است که پس از گذشت حدود ٢٠ سال از عمر شوراها به سرانجام رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha