• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99062317460
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ شهریور ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ شهریور ایسنا

مژده رییس مجلس برای تحول در حوزه بورس/ واکنش سازمان بازرسی به اظهارات محسن هاشمی درباره پرونده خط ۷ مترو/ مراسم وداع با پیکر آیت‌الله العظمی/ اظهارات رییس جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها/ هشدار دختر امام خمینی(ره) به سران کشورهای اسلامی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

به زودی شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود

به گزارش ایسنا، اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی درباره تحول در حوزه بورس در صدر اخبار پر مخاطب امروز بود.

محمد باقر قالیباف با اشاره به بررسی وضعیت بازار بورس در جلسه غیرعلنی امروز مجلس  گفت: آنچه توافق شد این است که سازوکارهای سهام خزانه و کاهش مزیت‌های سهام خزانه غیرمستقیم را برای تقویت در سازوکارهای رسمی خزانه در بورس در دستور کار قرار گیرد و با اطمینان عرض می‌کنم با اقداماتی که انجام خواهد شد، به زودی شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود.

سهامداران نگران نباشند/دولت و مجلس به دنبال ثبات در بازار سرمایه هستند

همچنین یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در همین رابطه با بیان اینکه سهامداران بازار سرمایه باید از رفتارهای هیجانی در این بازار پرهیز کنند، گفت: سهمامداران نگران نباشند چرا که دولت و مجلس به دنبال ایجاد ثبات در این بازار هستند.

اخبار دیگر در زمینه بورس را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

مجلس رشد کاذب و نزول ناگهانی بازار بورس را بررسی کرد

افراد سرمایه مازاد خود را وارد بورس کنند نه اموال ضروری

***

واکنش سازمان بازرسی به اظهارات محسن هاشمی درباره پرونده خط ۷ مترو

واکنش سازمان بازرسی کل کشور به اظهارات اخیر رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره پرونده خط ۷ مترو تهران هم از خبرهای پربازدید بود.

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری های سازمان بازرسی کل کشور گفت: پرونده مورد اشاره مربوط به سال ۱۳۸۷ بوده و در سال ۱۳۹۴ گزارش‌های اختصاصی تخلفات اداری و کیفری  درخصوص مسئولان وقت شرکت مترو، از جمله رییس فعلی شورای اسلامی شهر تهران که آن زمان مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران بود به مبادی قانونی ذیربط ارسال شده است.

مراسم وداع با پیکر آیت‌الله العظمی صانعی برگزار شد۱۵۰۰

برگزاری مراسم وداع با پیکر آیت‌الله العظمی یوسف صانعی از مراجع تقلید و استادان فقه حوزه علمیه در مسجد امام حسن عسکری قم نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، پیکر آیت‌الله صانعی پس از طواف‌ دادن به دور حرم حضرت معصومه، برای اقامه نماز میت توسط آیت‌الله موسی شبیری زنجانی به مسجد امام حسن عسکری منتقل شد.

طبق وصیت آن مرحوم، پیکر وی در کنار مرقد زکریا بن آدم(ع) در قبرستان شیخان قم، به خاک سپرده شد.

دانشگاه همواره فضایی برای نقادی است/زمان تاب‌آوری مضاعف ما در برابر کرونا و تحریم‌هاست

خبر بعدی، تاکیدارت رییس جمهور در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و فناوری کشور بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه دانشگاه مرکز نوآوری است و جایگاهی است که مدیران آینده ما را تربیت می‌کند، تاکید کرد: دانشگاه همواره فضای نقادی است. نقادی نسبت به حکومت، حاکمان، دولت و جامعه ماست. شاید هیچ جایی مانند دانشگاه برای نقادی جدی‌تر نباشد و وقتی این نقادی با در نظر گرفتن واقعیت‌های جامعه باشد، قطعاً به نفع ماست.

رییس جمهور همچنین تاکید کرد: امروز زمان تاب‌آوری مضاعف ما در برابر کرونا و تحریم‌هاست. علت اینکه ما توانستیم ۴۲ سال برابر فشارها ایستادگی‌ کنیم و در سه سال اخیر هم در برابر تحریم‌های شدید مقاومت کنیم به دلیل اعتمادی است که مردم به فرهیختگان، نظام و دولت داشته‌اند و تا زمانی که این اعتماد وجود دارد می‌توانیم در برابر مشکلات مقاومت کنیم.

هشدار دختر امام خمینی(ره) به سران کشورهای اسلامی

هشدار رئیس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در نامه ای به برخی روسای کشورهای اسلامی نسبت به تلاش های چند کشور برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از دیگر اخبار پر مخاطب امروز بود. 

زهرا مصطفوی دختر حضرت امام خمینی (ره) در این نامه با تاکید بر اینکه ملت‌ها حکومت‌های خیانتکار را تنبیه خواهند کرد، گفت: دولت های اسلامی باید مراقب خشم ملت های خود در این خصوص باشند.

اخبار دیگر در این ارتباط را در لینک های زیر دنبال کنید.

دخالت ایران در امور داخلی خود را نمی‌پذیریم

عادی سازی روابط کشورهای عربی نه نتها محکوم بلکه مختوم خواهد بود

رژیم بحرین به دنبال کسب مشروعیت اجاره‌ای و وارداتی است

بحرین و امارات، دشمنان مردم مظلوم فلسطین را جری‌تر ساختند

منتظر خشم و انتقام امت اسلامی باشید

بیانیه فراکسیون حمایت از محور مقاومت در محکومیت عادی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی

ملت‌های مسلمان اجازه نمی‌دهند آرمان فلسطین قربانی انتخابات آمریکا شود

عادی‌سازی روابط میان عراق و رژیم صهیونیستی هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد

***

برگزاری جلسات صلاحیت لاهه در پرونده شکایت ایران علیه آمریکا

جمهوری اسلامی ایران در ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۷ در واکنش به اقدام دولت آمریکا در اعمال مجدد تحریم‌های غیرقانونی یک جانبه علیه ایران، شکایتی را علیه این کشور با استناد به نقض مفاد عهدنامه ۱۹۵۵ مودت، روابط اقتصادی و حقوقی کنسولی میان دو کشور نزد دیوان بین المللی دادگستری مطرح و ثبت کرد. که از فردا جلسات استماع صلاحیت دیوان لاهه در پرونده شکایت ایران علیه آمریکا در نقض عهدنامه مودت آغاز می‌شود.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

رسانه‌ای به نام" ترامپ"

اظهارات یک کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل  درباره مهم‌ترین دروغ هایی که رییس‌جمهور آمریکا تاکنون مطرح کرده است و تاثیرات آن از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

رضا نصری در این رابطه گفت: ترامپ فقط یک سیاستمدار نیست؛ او به تنهایی یک «رسانه» است و این رسانه کارش تحریف سیستماتیک حقیقت و توجیه اقدامات مخرب و «موفق» جلوه دادن کارنامه خود اوست!

درست نیست جایگاه ریاست جمهوری را تضعیف کنیم

توصیه یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر پرهیز از تضعیف جایگان ریاست جمهوری هم از خبرهای پر مخاطب بود.

محمود میرلوحی با اشاره به اینکه ریاست جمهوری تنها انتخابی است که تمام افراد کشور و خارج از کشور اسم یک نفر را به صندوق می اندازند. بازتابش در تمام دنیا متفاوت تر از سایر انتخابات‌ها است و نماد اصلی جمهوریت در نظام سیاسی ما است، گفت:اخیرا شنیده می شود بعضی افراد دوست دارند رئیس جمهور در حد  یک رئیس دفتر باشد. درست است که مجلس یا دیوان عالی کشور اگر جرمی مشخصا اتفاق بیافتد می توانند رئیس جمهور را برکنار کنند اما اینکه بخواهیم بدون دلیل این جایگاه را تضعیف کنیم درست نیست. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha