• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99062317481
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۳ شهریورماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۳ شهریورماه

برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس درباره بورس/ تصویب دو فوریت طرح اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی/ اصلاح طرح اختصاص قیر رایگان و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) بیست و سوم شهریورماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و طرح اختصاص قیر رایگان و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

جلسه غیرعلنی مجلس هم از ساعت ۸ صبح امروز به منظور بررسی مسائل و مشکلات بازار بورس، ارز، طلا و مسکن با حضور وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی برگزار شد.

در ابتدای جلسه علنی محمد باقر قالیباف با اشاره به بررسی وضعیت بازار بورس در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه توافق شد این است که سازوکارهای سهام خزانه و کاهش مزیت‌های سهام خزانه غیرمستقیم برای تقویت در سازوکارهای رسمی خزانه در بورس در دستور کار قرار گیرد.

رییس مجلس تصریح کرد: با اطمینان عرض می‌کنم با اقداماتی که انجام خواهد شد، به زودی شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود.

محمد حسین فرهنگی،‌ سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم در حاشیه جلسه امروز جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس را تشریح کرد.

ناطقین امروز مجلس

یزدی خواه: رایگان شدن برق در حالت خوشبینانه شامل ۷ میلیون نفر می‌شود

حاتمی: عادی سازی روابط کشورهای عربی نه نتها محکوم بلکه مختوم خواهد بود

نجابت: دو حکم روز گذشته قوه قضاییه در راستای عدل و داد بود

مقصودی: براساس کدام منطق اقتصادی پراید ۱۲۰ میلیون تومان می‌شود؟

نماینده ارومیه خطاب به کابینه دولت: کم کاری نکنید

***

درادامه طرح دو فوریتی اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی با ۲۰۷ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

هدف طراحان این است که قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در شورایی متشکل از رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان نظام صنفی کشاورزان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعداد دیگری از نمایندگان نهادهای دیگر تعیین شود.

نمایندگان مجلس همچنین مصوبه پیشین خود موسوم به اختصاص قیر رایگان برای راه‌های روستایی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در پاسخ به ابهامات مطرح شده پیرامون اصلاح طرح دو فوریتی تامین قیر رایگان تاکید کرد که نظرات شورای نگهبان در اصلاح این طرح اعمال شده و ان شاءالله به زودی با اجرا شدن آن مشکل آسفالت راه های کشور برطرف می گردد.

امروز همچنین گروهی از معلمان نهضت سواد آموزی و پیش دبستانی با تجمع مقابل مجلس خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha