• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99062317609
  • خبرنگار : 71496

عریقات: عادی‌سازی مقدمه ائتلاف‌های نظامی به رهبری اسرائیل است/ از اتحادیه عرب جدا نمی‌شویم

عریقات: عادی‌سازی مقدمه ائتلاف‌های نظامی به رهبری اسرائیل است/ از اتحادیه عرب جدا نمی‌شویم

دبیرکل کمیته اجرایی ساف امروز (یکشنبه) تاکید کرد: دو توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل شرایط را برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی به رهبری اسرائیل در منطقه فراهم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در کنفرانس مطبوعاتی در رام‌الله اظهار کرد: اسرائیل هرگز ابزاری برای امنیت اعراب نخواهد بود بلکه عامل اصلی تضعیف امنیت کشورهای عربی و هر کشوری است که پیشرفت کند.

عریقات در ادامه تاکید کرد: دو توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل شایط را برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی به رهبری اسرائیل در منطقه فراهم می‌کنند.

بحرین روز جمعه اعلام کرد که با نظارت آمریکا به توافقی با رژیم صهیونیستی برای آغاز روابط دیپلماتیک به شکل کامل دست یافته و به امارات که پیش از آن در تاریخ ۱۳ اوت گذشته اقدام مشابهی را در پیش گرفته بود، پیوسته است.

پیش‌بینی می‌شود مراسم امضای این دو توافقنامه روز سه‌شنبه در کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات و عبد اللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین برگزار شود.

همچنین عریقات گفت: ما امروز شاهد تولد ائتلاف‌های نظامی به رهبری اسرائیل در منطقه در راستای اجرایی کردن رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر این هستیم که کشورها ایجاد می‌شوند تا قدرتمند باشند و اگر قوی نبودند، کسی که از آنها حمایت کند را می‌یابند و هزینه مناسب آن را می‌پردازند و همین اتفاق برای کشورهای عربی رخ داد که توافقنامه‌های حمایتی را با اسرائیل به امضا رساندند.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف افزود: عادی‌سازی در راستای منافع فلسطین و کشورهای عربی نیست و کسی که به اسرائیل اعتماد کند از نظر استراتژیک دچار خطا شده است.

او در ادامه گفت: بیانیه‌های عادی‌سازی خالی از هر گونه اشاره به تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای اشغالی سال ۱۹۶۷ و پایتختی قدس و نیز حل عادلانه مساله آوارگان بوده و معامله قرن آمریکا در حال اجرا است.

عریقات تاکید کرد: اصل درگیری فلسطینی-اسرائیلی است و کلید صلح با اتمام اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین آغاز می‌شود و راه دیگری برای صلح و ثبات در منطقه وجود ندارد.

این مسؤول فلسطینی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد رهبری فلسطین از اتحادیه عرب به دلیل اینکه توافق عادی‌سازی امارات را محکوم نکرد، جدا شود، گفت: ما بخشی از ساختار عربی هستیم و هرگز از آن جدا نخواهیم شد و امنیت ما بخشی از امنیت کشورهای عربی است.

او ادامه داد: اعراب بر پایبندی خود به طرح صلح عربی (که عادی‌سازی را در گروی پایان یافتن اشغالگری اسرائیل می‌داند) تاکید کردند اما امارات و بحرین از این طرح جدا شده و طرح معامله قرن آمریکا را پذیرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha