• دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99062418161
  • منبع : نمایندگی سمنان

ارتقای رتبه دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه‌بندی ارزیابی نشریات دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور

ارتقای رتبه دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه‌بندی ارزیابی نشریات دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور

ایسنا/سمنان ‍ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از ارتقای رتبه این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی ارزیابی نشریات دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور از سوی دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی‌ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خبر داد.

دکتر سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر اظهار کرد: نشریات دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور بر اساس شاخص‌ها و معیارهای کلی ارزیابی نشریات علمی امتیازدهی و رتبه نشریات تعیین‌شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه 12 عنوان از نشریات معتبر دانشگاه سمنان در این نظام ارزیابی حضور دارند افزود: از این میان دو عنوان نشریه در حوزه فنی مهندسی دارای رتبه (الف) و سایر نشریات دانشگاه سمنان موفق به کسب رتبه (ب) در ارزیابی سال 98 شده‌اند.

دکتر سعدالدین از روند رو به رشد کیفیت نشریات منتشرشده این دانشگاه در سال‌های اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: نشریات دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی نشریات در سال 98 نسبت به سال 96 جایگاه مطلوب‌تری را به‌دست آورده اند .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به معیارها و شاخص‌های جدید در نظر گرفته‌شده برای ارزیابی نشریات عنوان کرد: انتشار به‌موقع، داشتن وبگاه استاندارد، رعایت آیین نگارش و ساختار، رعایت فرایند پذیرش مقالات و داوری تخصصی، وضعیت نشریه در نمایه‌های استنادی تخصصی اجتماعی و همچنین رعایت اخلاق علمی نشر و جلوگیری از بروز تخلفات علمی در ارزیابی نشریات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این استاد دانشگاه سمنان با بیان اینکه تأکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر این است که محتوای نشریات علمی متناسب با نیازهای جامعه و پژوهش‌ها نیز اصیل باشد، گفت: تخلف یا تقلب علمی در آثار، می‌تواند منجر به حذف موقت یا دائمی از فرایند ارزیابی و رتبه‌بندی شود و نشریه باید تمهیدات کافی را برای جلوگیری از تخلف و احراز اصالت علمی آثار منتشره را به کار گیرد.

دکتر سعدالدین با اشاره به اینکه هر نشریه باید در سال حداقل ۲۴ مقاله علمی و هر شماره حداقل ۶ مقاله منتشر کند، خاطرنشان کرد : رتبه‌بندی نشریات به‌صورت خیلی خوب (الف)، خوب (ب)، متوسط (ج) و ضعیف (د) تعیین‌شده است و درصورتی‌که نشریه‌ای در رتبه ضعیف قرار بگیرد، علاوه بر اینکه از فرایند ارزیابی خارج می‌شود، به مدت دو سال نمی‌تواند در فرایند ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha