• دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99062418347
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

آماده همکاری برای رفع مشکل "آنوبانی‌نی" هستیم

آماده همکاری برای رفع مشکل "آنوبانی‌نی" هستیم

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آمادگی برای همکاری با مجموعه میراث فرهنگی استان برای رهایی اثر باستانی "آنوبانی‌نی" از بند مدرسه خبر داد.

مجید یزدان پناه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان کرمانشاه این آمادگی را دارد که ملک را تحویل میراث فرهنگی بدهد، به شرطی که میراث فرهنگی یا برای دانش آموزان این مدرسه که نزدیک 300 نفر هستند، یک مدرسه در محدوده مدرسه قبلی بسازد و یا حداقل زمین و هزینه‌های ساخت مدرسه را تقبل کرده و یا اصلا بهای مدرسه را به حساب آموزش و پرورش واریز کند.

وی ادامه داد: تا آن زمان حتی آمادگی داریم با باز کردن درب پشتی این اثر باستانی تولیت آن را به میراث فرهنگی بدهیم تا هر نوع بهره برداری از آن را داشته باشد، اما باید به این موضوع توجه داشته باشند که کماکان آموزش و پرورش مالک آن مدرسه است.

یزدان‌پناه تاکید کرد: تا زمانی که مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه هستم، باید پاسخگوی املاک این مجموعه بوده و از آنها حراست کنم.

یزدان‌پناه با بیان اینکه آموزش و پرورش همین الان هم در حال حراست از این اثر باستانی است، گفت: بین مدرسه و اثر باستانی آنوبانی‌نی‌ یک حائل قرار داده‌ایم و دانش آموزان به هیچ عنوان امکان آسیب زدن به این اثر باستانی را ندارند.

یزدان‌پناه گفت: مجموعه میراث فرهنگی باید از آموزش و پرورش بخاطر حراست از این اثر تاریخی قدردانی کند، نه اینکه با مقصر جلوه دادن آموزش و پرورش، سعی در ایجاد شبهه در افکار عمومی برای عدم همکاری آموزش پرورش با میراث فرهنگی داشته باشد.

وی گفت: به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش موظف به پاسخگو بودن در برابر دانش آموزان آن مدرسه و اولیای آنها هستم و نمی توانم دانش آموزان را در حالی که سال تحصیلی آغاز شده سرگردان مدرسه‌های دیگر کنم، ضمن اینکه ظرفیت تمام مدارس سرپل ذهاب تکمیل است و بر اساس برنامه ریزی آموزش و پرورش امکان استفاده دو شیفته از مدارس هم وجود ندارد.

کتیبه باستانی آنوبانی‌نی از قدیمی ترین سنگ‌نوشته‌های جهان و مربوط به 4000 سال پیش است که در شهر سرپل ذهاب قرار دارد. این اثر باستانی هم اکنونی در مدرسه‌ای در این شهر محصور است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha