• سه‌شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99062519126
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

نخستین اقدام پس از وقوع جرم چیست؟

نخستین اقدام پس از وقوع جرم چیست؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه وقوع حتی یک جرم هم در جامعه زیاد است، گفت: نخستین اقدام پس از وقوع جرم آن است که از تجمع، دست زدن و حتی ورود به آن مکان اجتناب کنید چرا که تغییراتی در مکان حاصل می‌شود.

یزدان حق‌پرست در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر پیگیری است، اظهار کرد: اموال اشخاص ممکن است مورد طمع افراد سودجو قرار بگیرد بنابراین حفظ و حراست از سرمایه‌های شخصی و نگهداری شایسته از آنان مهم و ضروری است.

رئیس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وقوع جرم همواره وجود داشته است، افزود: وقوع این پدیده در فصول مختلف متفاوت بوده و نوسان دارد.

وی با تاکید بر اینکه وقوع حتی یک جرم هم در جامعه زیاد است، بیان کرد: نخستین اقدام پس از وقوع جرم آن است که از تجمع، دست زدن و حتی ورود به آن مکان اجتناب کنید چرا که تغییراتی در مکان حاصل می‌شود، متاسفانه بسیار شاهد این قضیه هستیم که مالباخته به علت دستپاچگی ابتدا همه‌جا را بررسی کرده و به اشیا دست می‌زند و آن‌گاه به نیروهای انتظامی اطلاع می‌دهد، باید دانست که این جابه‌جا کردن‌ها اصلا توصیه نشده چرا که صحنه‌ای قابل اهمیت است که دستکاری نشده باشد تا ماموران مربوطه به بررسی فنی صحنه اقدام کنند.

حق‌پرست در خصوص پیشگیری‌های مربوطه به سرقت طلاجات، خودرو، تلفن همراه و ... توضیح داد: پیشگیری از سرقت اموال هرکدام دستورالعمل خاص خود را دارد، به‌عنوان مثال در مکان‌هایی که جرم‌خیز و شلوغ است هنگام صحبت با تلفن حواس خود را بیشتر متمرکز کرده و محو مکالمه نشویم، اگر به موقع اقدام شود، شانس بالایی برای دستیابی به مال مفقودشده وجود دارد، همین که اطلاع داده شده درخواست در جمع ثبت شکایات قرار گرفته و به مسیرهای منجر به کشف منتهی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به واسطه تنگناهای اقتصادی بسیاری از اموال ارزش پیدا کرده است، اضافه کرد: به صلاح نیست که طلاجات، سکه، ارز و پول نقد در منزل و خودرو نگهداری شود بهتر است این اشیا به صندوق امانات بانک‌ها سپرده شود، گاهی دیده می‌شود که افراد در کارت بانکی خود رقم‌های قابل توجهی واریز و نگهداری می‌کنند و یا رمز پویای خود را هنوز فعال نکرده‌اند این مرسوم و صحیح نیست پس افراد باید تمهیداتی بیندیشند چرا که از ورود سارق جلوگیری کرده و یا ورود وی را کند می‌کند.

وی استفاده از دوربین‌های مداربسته و دزدگیر را در کنار هم ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برطرف کردن ضعف‌های فیزیکی محل کسب و کار، منزل و استفاده از قفل‌هایی با ایمنی بالا ارزش هزینه کردن برای یک بار را دارد و این گفته که نرخ ابزار امنیتی بالا بوده اصلا قابل توجیه نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha