• سه‌شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99062519433
  • منبع : نمایندگی سمنان

نرخ تورم و بیکاری در استان سمنان چقدر است؟

نرخ تورم و بیکاری در استان سمنان چقدر است؟

ایسنا/سمنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان نرخ تورم در استان سمنان را ۲۳ درصد اعلام کرد.

نادر مالکی در ستاد تسهیل استان با اشاره به توفیقات این استان در مهار بیکاری اظهار کرد: نرخ بیکاری استان سمنان بین ۷ تا ۸ درصد است که نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

این عضو ارشد ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه استان سمنان هفتمین استان‌ پهناور کشور است اظهار کرد: این استان دارای ۲۱ منطقه شهری، ۱۵ بخش و ۳۱ دهستان است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان  با اشاره به تراکم ۸۰ درصدی جمعیت این استان سمنان، در مناطق شهری افزود: بر اساس آخرین سرشماری، استان سمنان ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که نرخ رشد جمعیت آن حدود ۲.۱۶ است.

وی با بیان اینکه بخش عمده شاغلین استان در حوزه خدمات اشتغال دارند تصریح کرد: بالغ بر ۵۳ درصد از شاغلین استان بخش خدمات و مابقی در صنعت و کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

مالکی با اشاره به تلاش ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای اجرایی کردن سیاست‌های کلی این حوزه گفت: از سال ۱۳۹۵ مبحث اقتصاد مقاومتی با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کار خود را آغاز کرد و ۸ شهرستان نیز ستاد های متناظر را در شهرستان ها تشکیل دادند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتی استان کار خود را با طرح موضوع و رسیدگی به  مشکلات ۲۳ واحد صنعتی، ۷ واحد کشاورزی و ۳۰ واحد معدنی کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اجرایی شدن برخی از پروژه های اقتصاد مقاومتی در این استان تصریح کرد: فولاد کویر دامغان، داروسازی سرآمد، آریا ترانسفو شرق و کنستانتره شاهرود از جمله پروژه های به ثمر نشسته در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

مالکی با بیان اینکه توانمند سازی جوامع محلی از دیگر مواردی است که در استان سمنان مورد توجه قرار گرفت ادامه داد: در همین راستا ۳۰ دوره آموزشی ویژه اقتصاد مقاومتی برگزار شد و ۷۰۰ جلسه در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه های ذیل و مرتبط با آن در استان برگزار شد.

وی به برنامه محور بودن این استان در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: جز اولین استان هایی بودیم که آمایش انجام و سند آمایش استان تهیه و تدوین شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از به سرانجام رسیدن  و تهیه و تدوین اسناد تدبیر و توسعه ۸ شهرستان استان خبر داد و گفت: سند توسعه استغال روستایی ۱۹۸ روستا در استان سمنان تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به سیاست برون سپاری پروژه ها خاطرنشان کرد: امسال در قالب تبصره ۱۹، ۲۴ پروژه در استان سمنان واگذار خواهد شد.

مالکی ادامه داد: تدوین برنامه عملیاتی و اجرایی  ۸ پروژه اولویت دار که از سند آمایش استخراج شد، به انجام رسید و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: تامین آب شرب استان، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، تحقق رویکرد سمنان به عنوان مقصد تازه گردشگری، تکمیل و بهسازی راه های ارتباطی استان، اجرای یکهزار گلخانه، تکمیل مقدماتی و زیرساختی اکتشافی معادن استان، توسعه انرژی های نو در استان و جلب مشارکت بنیاد های توسعه ای از جمله پروژه های اولویت دار در استان سمنان است.

وی همچنین تصریح کرد: شرکت کویر جیم، شرکت فناوری معادن پرشیا و واحد ۸۶۰۰ راسی پرورش شتر مرغ سه پروژه در دست اقدام است که  انشالله تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha