• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۰:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99062619567
  • منبع : نمایندگی سمنان

اصلاح تعرفه واردات چادر مشکی در صورت تامین نیاز داخل

اصلاح تعرفه واردات چادر مشکی در صورت تامین نیاز داخل

ایسنا/سمنان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور با اشاره به تولید پارچه جادر مشکی در واحد صنعتی الگانت سمنان از اصلاح در تعرفه واردات این کالا در صورت تامین نیاز کشور از طریق واحدهای تولیدی داخل کشور خبر داد و گفت: تولیدات صنعتی کشور در ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت نشابه سال قبل افزایش داشته است.

محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک ایران و شهرک های صنعتی کشور عصر سه شنبه ۲۵ شهریور در جلسه کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه در کشور حدود ۱۵۰۰ واحد راکد هدف گذاری شده است که از این تعداد ۶۴۷ واحد راه اندازی مجدد شد، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته تقویت تولید و حمایت از بخش صنعت به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و در ۵ ماه نخست سال جاری در اغلب تولیدات صنعتی کشور با افزایش تولید و رشد مواجه بودیم.
وی ادامه داد: سال گذشه ۳۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب های مختلف به بخش صنعت و معدن اختصاص پیدا کرده که ۳۰ درصد منابع تسهیلاتی کشور است که باید این میزان به ۴۰ درص ارتقاء پیدا کند.
وی همچنین گفت: از تعداد واحد های راکد هدف گذاری شده برای احیاء در کشور، ۱۳ مورد در استان سمنان احیاء شده است که هنوز تا سقف میزان هدف گذاری شده برای سال جاری، ۱۷ مورد باقی مانده است.
معاون وزیر صمت افزود: حضور بسیار خوب مسئولان استان در جلسه امروز بسیار مطلوب بود که گویای این است که در سال جهش تولید، همگان برای تحقق شعار سال در تلاش هستند.
وی با بیان اینکه استان سمنان یک قابلیت خوبی در مقایسه نسبی از منظر استقرار واحدها و به بهره داری رسیده با سایر استان های کشور دارد،خاطر نشان کرد: نرخ واحد های راکد استان سمنان، ۱۶ درصد است که این میزان در کشور ۲۱ درصد بوده که پایین بودن این نرخ در استان نشان از میزان پتانسیل و ظرفیت استان سمنان دارد و این ظرفینت در استان وجود دارد تا میزان راه اندازی واحد های راکد در استان سمنان تا ۴۵ واحد در سال افزایش پیدا کند.
رئیس سازمان صنایع کوچک ایران گفت: باید تلاش شود تا سهم ‌استان از منابع و تسهیلات اعتباری به دلیل رتبه های مطلوب در شاخص های صنعتی و تولیدی استان در کشور، افزایش پیدا کند.
وی اظهار کرد: انشالله هدف گذاری شده است تا پایان سال، ۱۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در کشور به بهره برداری برسد که اعم این واحدها از طرح هایی است که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و نیاز است تا این واحد ها در استان نیز احضا شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کشور در بحث تامین‌ پارچه چادر مشکی نیاز بسیار جدی وجود دارد،گفت: با تعیین میزان نقدینگی و وصول درخواست از سوی متقاضی، تامین تسهیلات و تضمین بازگشت سرمایه، شرکت تولیدی الگانت سمنان می تواند در بحث تامین‌ پارچه چادر مشکی زنانه اقدام کند.
معاون وزیر صمت همچنین گفت: در حال حاضر ۲۶۰۰ قلم کالا به دلیل وجود ظرفیت های تولید در داخل، دارای محدودیت واردات است که در صورت ورود شرکت الگانت در کنار سایر شرکت های فعال در این حوزه و تامین سقف نیاز کشور در این بخش، می توان نسبت به تغییر و اصلاح تعرفه در خصوص ورادات پارچه چادر مشکی ورود کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha