• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99062619685
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

سنگینی سایه کرونا بر دوش بیماران خاص

سنگینی سایه کرونا بر دوش بیماران خاص

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یکی از مشکلاتی که بیماران خاص در ایام کرونا آن مواجه شدند افزایش چند برابری قیمت دارو و تجهیزات مورد نیاز درمانی آن‌ها است، تعدادی زیادی از خانوارهای این بیماران همانند سایر اقشار جامعه با کاهش درآمد در این ایام مواجه شدند و توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند و بیمه‌های درمانی حمایت چندانی برای جبران بخشی از هزینه‌های درمان این بیماران خاص انجام نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، شیوع کرونا ویروس تقریبا تمام فعالیت‌های کشور را با نوعی اختلال مواجه کرد، سیستم بهداشت و درمان یکی از سیستم‌هایی بود که در این ایام با بیش‌ترین چالش‌ها مواجه شد و تقریبا بیش‌تر ظرفیت مراکز درمانی به بحث درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت.

شیوع کرونا موجب شد، بیماران خاص برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس قرنطینه خانگی را انتخاب و برای پیگیری روند درمان خود از مراجعه به مطب پزشکان و مراکز درمانی خودداری کنند، زیرا این مکان‌ها یکی از مکان‌های پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.

همچنین یکی از مشکلاتی که بیماران خاص در این ایام با آن مواجه هستند افزایش چند برابری قیمت دارو و تجهیزات موردنیاز درمانی آن‌ها است، تعداد زیادی از خانواده‌های بیماران خاص در ایام شیوع کرونا همانند سایر اقشار جامعه با کاهش درآمد مواجه شدند و توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند.

قطعا کم توجهی به روند درمان بیماران خاص در این ایام می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را بر سلامت جسمی بیماران در این ایام داشته باشد و در آینده این افراد را بیش از پیش در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا و سایر بیماری‌های واگیردار از جمله آنفلوآنزا را به علت ضعف در سیستم ایمنی بدن افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از مشکلات بیماران از جمله بیماران دیابتی کمبود برخی از اقلام دارویی مانند انسولین است و درماه‌های قبل این داروها به صورت سهمیه‌ای و ماهیانه در اختیار در آن‌ها قرار می‌گرفت، همچنین قیمت برخی از اقلام موردنیاز آن‌ها از جمله سرنگ انسولین و نوار تست قندخون نیز هم‌چنان رو به افزایش است.

همچنین بیمه‌های درمانی حمایت چندانی برای جبران بخشی از هزینه‌های درمان این بیماران ندارند و بسیاری از اقلام مورد نیاز این بیماران شامل بیمه درمانی نمی‌شود و باید با هزینه آزاد و سرسام‌آور خریداری شود.

بیماران خاص بالاجبار باید هزینه‌های بالای درمان خود را به دوش بکشند

خانم احمدی بیمار خاص در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال گذشته قیمت دارو و اقلام موردنیاز در حال افزایش است و گاهی این اقلام به علت کمبود به صورت سهمیه‌بندی در اختیار بیماران قرار می‌‎گیرد.

وی بیان کرد: بیماران خاص بالاجبار باید بیشتر هزینه‌های بالای درمان خود را به دوش بکشند.

سهمیه‌بندی داروهای موردنیاز بیماران خاص  

رضا محمدی معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در برخی از اقلام دارویی خارجی برای بیماران خاص به علت تحریم با کمبود مواجه هستیم، اظهار کرد: اما نمونه مشابه داخلی این اقلام در کشور موجود است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل کمبود انسولین از نوع قلمی در کشور تا حدودی مرتفع شده است و داروی موردنیاز بیماران دیابتی به صورت سهمیه‌ای و ماهیانه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

اطلاع از وضعیت بیماران خاص در ایام کرونا از راه دور

همچنین سیدراشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص وضعیت بیماران خاص در ایام کرونا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماران خاص در چند مرحله مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی گفت:  پزشکان از راه دور وضعیت این بیماران را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و سامانه ۴۰۳۰ نیز آماده پاسخگویی به سوالات این بیماران در ایام کرونا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha