• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99062619912
  • خبرنگار : 71588

اماراتی‌ها و بحرینی‌ها: امضای توافق صلح، روز منحوس در تاریخ ما است

اماراتی‌ها و بحرینی‌ها: امضای توافق صلح، روز منحوس در تاریخ ما است

شهروندان اماراتی و بحرینی اعلام کردند، روز امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، یک روز منحوس و نامبارک در تاریخ دو دولت ابوظبی و منامه بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شهروندان اماراتی و بحرینی، روز امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با دولت اسرائیل را روز منحوس و نامبارک در تاریخ دو دولت ابوظبی و منامه توصیف کردند که ملت‌های دو کشور شاهد آن بودند.

در همین راستا، انجمن اماراتی "مقاومت در برابر عادی سازی روابط با اسرائیل" با صدور بیانیه‌ای قبل از امضای دو توافق صلح در کاخ سفید، تصریح کرد:  ما به دولت‌ها اجازه نمی‌دهیم که این تاریخ را به تنهایی بنویسند. زمانی که دولت‌ها در برابر صهیونیست‌ها سر تعظیم فرود بیاورند، ملت‌ها برای مخالفت با این عادی سازی با رژیم صهیونیستی خواهند ایستاد.

در همین راستا، حمد الشامسی، یکی از مخالفان و فعالان اماراتی گفت، در روزهای آتی گفته خواهد شد: در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ هر یک از کشورهای امارات و بحرین از حق فلسطینیان گذشتند و حق آنها را زیر پا گذاشتند و از اجماع عربی خارج شدند.

وی همچنین تاکید کرد: ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰، روزی سیاه در تاریخ ما است.

در همین رابطه، فعالان بحرینی در توییتر مخالفت خود را با توافق عادی‌سازی روابط با دولت اسرائیل اعلام کردند.

یکی از فعالان بحرینی خاطرنشان کرد، توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خنجری به قلب ملت‌های بحرین و فلسطین و خیانت به مسأله فلسطین است.

روز سه‌شنبه در باغ جنوبی کاخ سفید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات و  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آنچه معاهده "صلح" می‌خوانند را در حضور ۷۰۰ تن از حاضران در سه نسخه امضا کردند. همچنین در این مراسم عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهوری آمریکا سند اعلام حمایت از توافق منامه و تل‌آویو را در سه نسخه انگلیسی، عربی و عبری امضا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha