• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99062619980
  • خبرنگار : 71496

عریقات: صلح امارات و بحرین با اسرائیل، بخشی از "معامله قرن" است

عریقات: صلح امارات و بحرین با اسرائیل، بخشی از "معامله قرن" است

دبیرکل کمیته اجرایی ساف تاکید کرد، امضای توافق عادی‌سازی با اشغالگران اسرائیلی در طرح معامله قرن ذکر شده بود و امارات و بحرین با این کار در واقع توافق کردند که مسجد الاقصی تحت حاکمیت اشغالگران اسرائیلی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در مصاحبه‌ای که پس از مراسم امضای توافق عادی‌سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی با تلویزیون فلسطین داشت، تاکید کرد: اتفاقی که روز سه‌شنبه رخ داد، یعنی امضای توافق عادی‌سازی با اشغالگران اسرائیلی در طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مشهور به معامله قرن ذکر شده بود.

عریقات گفت: امارات و بحرین با امضای توافق عادی‌سازی در واقع توافق کردند که مسجد الاقصی تحت حاکمیت اشغالگران اسرائیلی باشد.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف افزود: عادی‌سازی در ازای حمایت است و امارات و بحرین نقشه برگرفته از طرح معامله قرن را امضا کردند.

او تاکید کرد: عادی‌سازی با اشغالگران به منزله "مشروعیت بخشی" به دولت اشغالگر و طرح آن برای شهرک‌سازی در اراضی اشغالی است.

این مسؤول فلسطینی در ادامه مصاحبه گفت: عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات درباره کشور فلسطین بدون مشخص کردن مرزهای ۱۹۶۷ صحبت کرد، کوشنر (داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا) به وزرای خارجه بحرین و امارات اجازه نداد درباره کشوری بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ صحبت کنند.

عصر سه‌شنبه مراسم امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید با حضور رئیس جمهور آمریکا برگزار شد.

هزاران فلسطینی با دعوت "رهبری ملی و یکپارچه مقاومت مردمی" در تجمع‌های اعتراضی در کرانه‌ باختری و نوار غزه شرکت کرده و سه‌شنبه را روز "خشم مردمی" علیه این دو توافقنامه اعلام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha