• پنجشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99062720799
  • خبرنگار : 50233

آغاز فرآیند موزه‌آرایی دو گالری از گالری‌های هشت‌گانه بزرگترین پارک‌موزه شرق کشور

آغاز فرآیند موزه‌آرایی دو گالری از گالری‌های هشت‌گانه بزرگترین پارک‌موزه شرق کشور

ایسنا/سمنان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از آغاز فرآیند موزه‌آرایی دو گالری از گارلری‌های اصلی هشت‌گانه بزرگترین پارک‌موزه شرق کشور خبر داد.

سرهنگ حسن سلامی در آستانه سالروز چهل سالگی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قرارداد موزه‌آرایی اولین گالری اخیرا با پیمانکار منعقد شده و فرآیند کار آغاز شده و قرارداد دومین گاری نیز ظرف یکی-دو ماه آینده به طور رسمی منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشت گالری در پارک موزه دفاع مقدس سمنان تعبیه شده تصریح کرد: در گام اول این دو گالری موزه‌آرایی شده و مابقی نیز به مرور تکمیل و آماده موزه آرایی خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه در همین وضعیت نیز بازدیدهای زیادی تا پیش از کروناویروس از پارک موزه انجام می‌شد تصریح کرد: در همین شرایط نیز بیش از 15 هزار دانش آموز و دانشجو تا کنون از پارک موزه بازدید داشتند و براساس نظرسنجی‌های انجام شده نگاه بسیار مثبتی به پارک موزه و اثرگذاری آن داشتند.

سلامی با بیان اینکه در حال حاضر بازدید گروهی از پارک موزه انجام نمی‌شود ادامه داد: با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز پارک موزه برنامه‌هایی انجام و بازدیدهای غیرگروهی نیز انجام می‌شود. ضمن اینکه امکان بازدید مجازی از پارک موزه سمنان نیز برای علاقه‌مندان فراهم شده و علاوه بر این از طریق سامانه شاد، امکان بازدید مجازی دانش آموزان نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس سمنان بزرگترین پارک موزه نیمه شرقی کشور است تصریح کرد: این پارک موزه که از نظر چیدمان و محتوا و طراحی از پیشرفته‌ترین پارک موزه‌های کشور محسوب می‌شود، یکی از سه پارک موزه دفاع مقدس کشور است که مصوبه سفر رهبری معظم انقلاب را دارد.


سرهنگ سلامی در پاسخ به پرسشی در خصوص تکمیل نهایی این پارک‌موزه گفت: به دلیل محدودیت‌های اعتباری ناشی از شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه میزان اعتبارات ملی تخصیصی کم است و از همین رو روند تکمیل آن به ناچار کند است.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور تخصیص اعتباراتی برای موزه آرایی بود افزود: شهرداری و شورای شهر نیز در تکمیل پروژه همکاری داشته و متعهد شدند که محوطه‌سازی پروژه را انجام دهند و عزم شهرداری نیز بر این است که بخشی از محوطه‌سازی را انجام دهد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه مسوولان استان همکاری خوبی برای تکمیل پروژه داشتند ادامه داد: انتظار می‌رود که دستگاه‌ها ما را در تکمیل پروژه کمک کنند.

وی با اشاره به نیازهای بالای اعتباری به تکمیل پروژه و موزه آرایی آن افزود: با توجه به نوسانات قیمتی نمی توان برآورد دقیقی از نیاز اعتباری آن داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در خاتمه با اشاره به ارائه درس معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان گفت: قرار شده که این درس محدود به مباحث نظری نشود و دانشجویان به منظور شناخت عمیق‌تر به صورت عملی در پارک موزه حضور بیابند تا با فضا و شرایط حاکم بر دفاع مقدس که در این مجموعه تا حدودی بازآفرینی شده، آشنایی و درک بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha