• پنجشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99062720829
  • خبرنگار : 50059

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

در طرح بازآفرینی محلات تاریخی قزوین قائل به حفظ میراث فرهنگی هستیم

در طرح بازآفرینی محلات تاریخی قزوین قائل به حفظ میراث فرهنگی هستیم

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: ما در محلات اصیل و تاریخی قزوین قائل به حفظ میراث فرهنگی و بافت‌های تاریخی هستیم با این حال نباید این موضوع مانعی برای مطالبات به حق اهالی و ساکنین این مناطق باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی امروز ۲۷ شهریور در نشست بازآفرینی محلات استان قزوین که با حضور مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، نمایندگان استان، استاندار قزوین و مسئولان استانی در دفتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان برگزار شد، اظهار کرد: بازآفرینی محلات قدیمی قزوین آرزوی من است چراکه سال‌ها در کوچه پس کوچه‌های این محلات زندگی کرده و از آن خاطره دارم.

وی بیان کرد: متأسفانه سال‌هاست به بهانه بازآفرینی شاهد قفل شدن محلات اصیل و تاریخی قزوین هستیم که این موجب نارضایتی مردم و تحمیل هزینه‌های بسیار اجتماعی شده است.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: محلاتی مانند بلاغی، هادی آباد، سردار و دباغان از جمله محلات اصیل با بافت تاریخی در قزوین است که سال‌ها درگیر موضوع بازآفرینی شده و اهالی آن بلاتکلیف شاهد عدم اقدام جدی مسئولان برای تعیین تکلیف این موضوع هستند.

وی تصریح کرد: باید تسهیلات ویژه برای اهالی و ساکنین این محلات در نظر گرفته شود، در سفر وزیر راه و طی مکاتباتی که با وی داشتم بر ضرورت اختصاص بودجه ملی برای سرعت گرفتن پروژه‌های بازآفرینی این ۴ محله تأکید داشته و آن را به‌عنوان مطالبه جدی اهالی این مناطق پیگیر هستم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس بیان کرد: ما قائل به حفظ میراث فرهنگی و بافت‌های تاریخی هستیم با این حال نباید این موضوع مانعی برای مطالبات به حق اهالی و ساکنین این مناطق باشد. باید ذائقه و نیازمندی‌های اهالی که در آنجا زندگی می‌کنند، در موضوع بازآفرینی در نظر گرفته شود.

وی گفت: با تسریع در موضوع بازآفرینی و تعیین تکلیف آن بی‌شک منافع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای محلات را شاهد خواهیم بود و ما نیز در حوزه تقنینی حاضر هستیم تا هر جایی که نیاز است موانع قانونی را مطرح و حل آن را پیگیری کنیم.

محمدبیگی در پایان اظهار کرد: ضمن اینکه می‌توان برای حل مشکلات محله دباغان و حرم امامزاده حسین (ع) از ظرفیت آستان قدس رضوی استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha