• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99062921567
  • خبرنگار : 71605

وعده تایوان به روابط عمیق‌تر با آمریکا، همزمان با رزمایش جت‌های چینی

وعده تایوان به روابط عمیق‌تر با آمریکا، همزمان با رزمایش جت‌های چینی

رئیس جمهور تایوان در دیداری با یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که به این جزیره آمده بود، وعده روابط عمیق‌تر با آمریکا را داد. در همین روز، چین ۱۸ جت جنگنده به منظور ابراز خشم خود از این ملاقات، به آسمان تنگه تایوان فرستاد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، چین پیش‌تر روز جمعه از رزمایش نیروهای خود خبر داد و آنچه را که تبانی بین تایوان- که بخشی از قلمروی خود می‌داند- و آمریکا خوانده بود، محکوم کرد. تایوان نیز در پاسخ به نیروی هوایی خود دستور مانور داد.

"کیت کراچ"، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور اقتصادی روز پنج‌شنبه برای یک سفر سه‌روزه وارد تایپه شد؛ وی ارشدترین مقام وزارت خارجه است که در طول چهار دهه به تایوان پا گذاشته است.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری تایوان، تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان که در محل سکونت رسمی خود پذیرای کراچ و تیمش بود، از او به خاطر آمدن به تایوان به منظور شرکت در یادبود روز شنبه برای "لی تنگ-هوی" فقید، پدر دموکراسی تایوان تشکر کرد.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری، تسای گفت: امیدوارم تایوان و آمریکا به همکاری برای ارتقای صلح، ثبات، کامیابی و توسعه در منطقه "هند و اقیانوسیه" ادامه دهند و این همکاری تأثیر مثبتی بر منطقه بگذارد.

وی افزود: روابط تایوان و آمریکا پیشرفت قابل توجهی در سال‌های اخیر داشته و به طور فزاینده دارای تعامل نزدیک بوده است.

تسای افزود: امیدوارم قادر به درگیری در مسائل بیشتری باشیم و همکاری دوجانبه خود را توسعه دهیم، رابطه خود به عنوان شرکای مورد اعتماد را افزایش دهیم و بنیان محکمی برای آینده بسازیم.

وی یادآور شد: تایوان متعهد به عمیق‌تر کردن همکاری اقتصادی با آمریکا است.

این بیانیه اشاره‌ای به رزمایش چینی‌ها نکرد.

تایوان مشتاق امضای یک تفاهم تجارت آزاد با آمریکا و علاقمند نشان دادن منافع اقتصادی که این دولت‌شهر می‌تواند به بار بیاورد، به واشنگتن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha