• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99062921657
  • خبرنگار : 71415

صدور احکامی از سوی وزارت بازرگانی چین در قبال لیست تحریم‌های این کشور

صدور احکامی از سوی وزارت بازرگانی چین در قبال لیست تحریم‌های این کشور

وزارت بازرگانی چین امروز شنبه احکامی را خصوص فهرست پیشنهادی خود از "موجودیت‌های غیرقابل اعتماد" صادر و عنوان کرد شرکتها و اشخاص خارجی که امنیت و حاکمیت چین را به خطر بیندازند هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بعد از تعرفه‌های مضاعفی که دولت ترامپ سال گذشته میلادی بر کالاهای چینی اعمال کرد و همچنین محدودیتهایی که برای شرکت هوآوی در نظر گرفت، چین وعده داد یک فهرست را برای مجازات شرکتهای خارجی که برای منافع چین زیانبار تلقی می‌شوند، تهیه خواهد کرد.

این کشور هنوز این فهرست را منتشر نکرده است.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، فهرست مذکور شرکتها و افراد خارجی که معاملات معمولی بازار در چین را نقض می‌کنند، در معامله با شرکتهای چینی اخلال ایجاد می‌کنند یا تدابیری تبعیض آمیز علیه شرکتهای چینی اتخاذ می‌کنند را هدف خواهد گرفت.

ماه مه گذشته نشریه دولتی گلوبال تایمز چین گزارش کرد تدابیر این کشور قرار است شرکتهای آمریکایی نظیر اپل، سیسکو و کوآلکام را هدف بگیرد و خرید از شرکت هواپیماسازی بوئینگ را نیز معلق سازد.

این وزارتخانه در ادامه خاطرنشان کرد: این فهرست از حاکمیت و امنیت  و منافع توسعه ملی چین حراست می‌کند، نظم تجاری و اقتصادی آزاد و عادلانه بین‌المللی را حفظ می‌کند و از حقوق و منافع مشروع شرکتها و دیگر افراد و سازمانهای چینی حفاظت می‌کند.

این سازمان تاکید کرد: مقامها یک دفتر و یک مکانیسم کاری را برای کمک به اجرای اقدامات مربوط به این لیست تشکیل خواهند داد.

وزارت بازرگانی چین اعلام داشت، این کشور اجازه نمی‌دهد شرکتهای خارجی قرار گرفته در لیست موجودیت‌های غیرقابل اعتماد در واردات و صادرات و سرمایه گذاری مربوط به چین شریک باشند.

همچنین این وزارتخانه تصریح کرد، شرکتهای خارجی در صورتی که رفتارشان را اصلاح کرده و گامهایی در راستای حذف تبعات اقداماتشان اتخاذ کنند از این فهرست نامشان حذف می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha