• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99062921662
  • خبرنگار : 50165

یک مسئول در اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد

ناعم؛ ناظر پروتکل‌های بهداشتی مدارس غیربهداشتی

ناعم؛ ناظر پروتکل‌های بهداشتی مدارس غیربهداشتی

ایسنا/زنجان رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس غیردولتی مهم‌ترین اولویت طرح «ناعم» است.

علی بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح ناعم، اظهار کرد: نظارت بر فعالیت مدارس غیردولتی از مهم‌ترین برنامه‌ها و وظایف اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی است که با هدف ارزیابی اجرای دقیق قوانین، مقررات و بخشنامه‌ها در مدارس غیردولتی و ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی این مدارس انجام می‌شود.

وی افزود: اهمیت و ضرورت نظارت و ارزیابی مستمر فعالیت‌ها و برنامه‌های مدارس از یک ‌سو و حساسیت بالای جامعه و از جمله والدین دانش‌آموزان مدارس غیردولتی بر رعایت دقیق قوانین و مقررات در این‌گونه مدارس موجب شد تا اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی نسبت به اجرای گام سوم طرح «ناعم» یا به عبارت دیگر طرح نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی اقدام کند.

این مسئول ادامه داد: براساس این طرح، عملکرد همه مدارس غیردولتی زنجان در سه محور شهریه، آموزش‌های مجازی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حضور همزمان ۱۴ گروه ارزیاب و در دو روز کاری مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس غیردولتی و سلامت دانش‌آموزان مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش است؛ به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین محورهای بازدید در این طرح، موضوع رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. مطابق قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب مجلس شورای اسلامی، مدارس غیردولتی در زمینه مسایل آموزشی، پرورشی، اداری و ... تابع قوانین و مقررات آموزش و پرورش هستند.

وی عنوان کرد: اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی تلاش می‌کند تا با نظارت مستمر و فصلی همراه با دقت و سرعت در نظارت‌ها، نسبت به شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های قابل بهبود در مجموعه مدارس غیردولتی زمینه تقویت مدارس غیردولتی، بهبود نظام پاسخ‌گویی و در نهایت افزایش رضایت‌مندی مردم را فراهم کند.

این مسئول با اشاره به اهداف اجرای طرح ناعم، گفت: نظارت مستمر بر عملکرد مدارس غیردولتی استان، اجرای دقیق قوانین و مقررات در مدارس غیردولتی، افزایش رضایت‌مندی در مخاطبان و اولیای دانش‌آموزان، تشویق موسسان و مدارس فعال و قانونمند و کمک به ارتقای وضعیت مدارسی که نیاز به اصلاح و بهبود فعالیت‌ها و برنامه‌ها دارند، از جمله اهداف این طرح است.

بیات خاطرنشان کرد: همه مدارس غیردولتی استان مشمول این طرح بوده و در شهرهای زنجان، ابهر، خرم‌دره و خدابنده که بیشترین تعداد مدارس غیردولتی را دارد، انجام خواهد شد و در هر مورد متناسب با تعداد مدارس غیردولتی آن شهرستان تیم‌های نظارت استانی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha