• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99062921733
  • خبرنگار : 71496

بازگشت فلج اطفال، خطر جدیدی که کودکان یمنی را تهدید می‌کند

بازگشت فلج اطفال، خطر جدیدی که کودکان یمنی را تهدید می‌کند

یک مسئول دولت مستعفی یمن امروز (شنبه) نسبت به بازگشت بیماری فلج اطفال در یمن پس از ۱۴ سال از زمان اعلام عدم گزارش ویروس در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالرقیب الحیدری، دستیار معاون وزارت بهداشت دولت مستعفی یمن توییت کرد: بیماری فلج اطفال دوباره در استان‌های صعدة و حجة مشاهده شده است.

او بازگشت این ویروس را چالش جدیدی برای یمن دانست و مدعی شد: حوثی‌ها بارها مانع از انجام واکسیناسیون فلج اطفال در این دو استان شدند.

این مسئول دولت مستعفی یمن در ادامه از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود در قبال این خطر بزرگ عمل کنند.

یک منبع پزشکی در دولت نجات ملی در صنعاء اعلام کرد، ۱۶ مورد ابتلا به ویروس فلج اطفال در استان صعده گزارش شده است.

سازمان ملل نیز روز جمعه در بیانیه مشترکی که از سوی احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در شرق مدیترانه و تد شیبان، مدیر منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در خاورمیانه و آفریقای شمالی منتشر شد، از موج‌های شیوع فلج اطفال در یمن خبر داد.

در بیانیه یاد شده آمده است، موارد جهش‌یافته فلج اطفال که به تازگی در یمن و سودان گزارش و تایید شدند، در واقع نتیجه کاهش سطح ایمنی میان کودکان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هر موج شیوع بیماری موجب ابتلای کودکان به فلج اطفال در مناطقی می‌شود که اگر نگوییم غیرممکن اما رساندن واکسن روتین و یا تکمیلی به آنها بسیار دشوار است.

همچنین در بیانیه مذکور آمده است: موارد ابتلا در یمن در استان صعده جمع شده که از نظر انجام واکسن‌های روتین در سطح بسیار پایینی قرار دارد و طرح‌های مبارزه با فلج اطفال بیش از دو سال است که در آنجا اجرا نشده‌اند.

یمن سال ۲۰۰۶ پس از آنکه مسئولان این کشور شش دوره طرح واکسیناسیون فلج اطفال را اجرا کردند، اعلام کرده بود که در این کشور دیگر موردی از ابتلا به این ویروس وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha