• یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99063022633
  • خبرنگار : 71477

در بحبوحه تنش با آمریکا؛

چین: شرکت‌های خارجی قانونمند نگران فهرست سیاه نباشند

چین: شرکت‌های خارجی قانونمند نگران فهرست سیاه نباشند

چین اعلام کرد، هیچ چارچوب زمانی یا اسامی از پیش چیده شده از شرکت‌ها در "لیست موجودیت‌های غیرقابل اعتماد" ندارد اما اگر شرکت‌های خارجی قوانین چین را نقض کنند یا مرتکب اقدامات غیرقانونی شوند، به این لیست اضافه خواهند شد و با واکنش‌ها و مجازات‌هایی مواجه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بازرگانی چین امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر شرکت‌های خارجی مرتکب اقدامات غیرقانونی نمی‌شوند، نیازی نیست نگران این موضوع باشند.

چین قوانینی را برای این فهرست تعیین کرده و مانع فعالیت شرکت‌های خارجی نام برده در لیست شرکت‌های غیرقابل اعتماد از واردات، صادرات و سرمایه‌گذاری در این کشور خواهد شد.

اضافه شدن نام شرکت‌های خارجی به این لیست به این بستگی دارد که آیا آنها قوانین چین را نقض می‌کنند، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، امنیت و منافع توسعه‌ای چین را به خطر می‌اندازند، اصول بازار را نقض می‌کنند و به شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد چینی لطمه می‌زنند یا خیر.

درخصوص ادعای برخی رسانه‌ها دال بر اینکه این فهرست اقدام متقابل چین علیه اقدامات اخیر آمریکا علیه شرکت‌های چینی همچون هوآوی، وی‌چت و تیک‌تاک است، وزارت بازرگانی چین گفت: این قوانین و مقررات یک قانون عادی در روند کاری هستند. این قوانین و مقررات کشور خاصی و شرکت خاصی را هدف نمی‌گیرند.

این وزارتخانه افزود: دولت پکن به ایجاد یک محیط تجاری بین‌المللی قانونی بازار محور متعهد است و اقدامات قوی متعددی را برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع بازیگران بازار اتخاذ کرده است.

وزارت بازرگانی چین تاکید کر: همکاری تنها گزینه درست برای چین و آمریکاست. امیدواریم آمریکا طرف چینی را نیز در نظر بگیرد، به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و بر مبنای برابری و منافع مشترک گفت‌وگوهایی را برگزار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha