• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99063123460
  • خبرنگار : 50214

کرونا مهدهای کودک یزد را تعطیل نکرد

کرونا مهدهای کودک یزد را تعطیل نکرد

ایسنا/یزد کارشناس مسئول امور کودکان و نوجوانان اداره کل بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت قریب ۵۰ مهدکودک در استان، اعلام کرد: هیچکدام از مهدهای کودک در استان به توجه به شیوع کرونا کاملاً تعطیل نشده‌اند ولی برخی نسبت به اخذ مرخصی یک ساله اقدام کرده‌اند.

«مرضیه یگانگی» در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در حال حاضر حدوداً تعداد ۵۰ مهدکودک در استان فعال هستند و احتمالاً تا اول مهرماه تعدادی دیگر از مهدهای استان نیز فعال خواهند شد.

وی افزود: هیچکدام از مهدهای کودک در استان به توجه به شیوع کرونا کاملاً تعطیل نشده‌اند ولی تعدادی از آنها به دلایل مختلفی از جمله بالا رفتن اجاره ساختمان و کاهش استقبال خانواده‌ها جهت استفاده از خدمات مهدهای کودک و بالا رفتن سایر هزینه‌ها نسبت به اخذ مرخصی یک ساله اقدام کرده‌اند.

این مسئول در رابطه با ضرورت فعالیت مهدهای کودک با وجود شرایط کرونایی گفت: با توجه به نیاز جامعه امروز به خصوص مادران شاغل براساس مصوبه ستاد ملی کرونا از اوایل خردادماه تعدادی از مهدهای کودک با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان، فعالیت خود را از سر گرفتند.

یگانگی در رابطه با نحوه فعالیت بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا گفت: مهدهای کودک استان در وضعیت قرمز کرونایی با یک سوم ظرفیت و در وضعیت نارنجی و زرد با نصف ظرفیت و در حالت سفید بودن وضعیت با تمام ظرفیت اجازه پذیرش دارند.

وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه نیز پروتکل‌های بهداشتی به تمامی مهدهای کودک استان ابلاغ شده است و همگی ملزم به رعایت آنها هستند.

یگانگی در خصوص حمایت از کودکان مهدها در شرایط کرونا نیز گفت: بهزیستی استان همیشه حامی مهدهای کودک بوده و خواهد بود و متقاضیان واجد شرایط در شرایط کنونی می‌توانند برای دریافت تهسیلات به سامانه کارا مراجعه کنند و همچنین از این طریق جهت معافیت مالیاتی و قرار گرفتن در فهرست مشاغل زیان دیده ناشی از کرونا، از تنفس سه ماهه در پرداخت تسهیلات بانکی، پویش همدلی جهت بخشش اجاره بهای ساختمان در ایام کرونا و تامین منابع لازم برای استفاده پرسنل مهدهای کودک از بیمه، از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha