• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99063123475
  • خبرنگار : 71605

تأکید نماینده ویژه آمریکا بر اهمیت کاهش خشونت در بحبوحه مذاکرات صلح افغانستان

تأکید نماینده ویژه آمریکا بر اهمیت کاهش خشونت در بحبوحه مذاکرات صلح افغانستان

طی چند روز اخیر و با وجود مذاکرات جاری صلح بین دولت افغانستان و طالبان در دوحه پایتخت قطر، درگیری‌های خشونت‌آمیز و انفجار بمب در افغانستان گزارش شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای مصالحه افغانستان، خواستار کاهش خشونت در افغانستان، در بحبوحه مذاکرات صلح دوحه است.

خلیل‌زاد روز یکشنبه در توییتر نوشت: در طول چند روز گذشته، خشونت در افغانستان به طور واضحی افزایش داشته است. این افزایش، تأسف‌برانگیز است چرا که افغانستانی‌ها، از جمله غیرنظامیان، در حال از دست دادن جان خود هستند. با توجه به شروع اخیر مذاکرات صلح افغانستان، ضروری است که تمام طرفین به طرز قابل توجهی خشونت را کاهش دهند.

روز یکشنبه، یک منبع محلی گفت که دست‌کم ۱۰ افسر پلیس و ۱۵ عضو طالبان در درگیری‌های مداوم بین نیروهای امنیتی و گروه شبه‌نظامی در استان مرکزی "اروزگان" افغانستان کشته شده‌اند. چند صد جنگنده طالبان به نیروهای امنیتی و دفاعی در ناحیه "اروزگان گیزاب" حمله کردند و در طول سه روز گذشته کنترل بیشتر این منطقه را به دست گرفتند، در حالی که جنگ خونین روز یکشنبه وارد چهارمین روز خود شده بود.

روز شنبه نیز یک سخنگوی وزارت امور داخلی افغانستان گفت که ۱۵ غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان، بعد از چند انفجار در نواحی "بلخ" و "پکتیکا" زخمی یا کشته شده‌اند.

دولت افغانستان و طالبان بعد از تکمیل موفقیت‌آمیز قرارداد تبادل زندانی طولانی‌مدت، مذاکرات صلح را اوایل این ماه در دوحه، پایتخت قطر آغاز کردند. هیچ‌گونه جدول زمانی برای مباحثات، که نخستین مذاکرات مستقیم بین طرفین متخاصم است، وجود ندارد.

"عبدالله عبدالله"، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) گفت که مذاکرات صلح دوحه بین دولت افغانستان و طالبان طولانی خواهد بود، اما دو طرف از میل مردم افغان به پایان دادن به خشونت در اولین زمان ممکن، آگاه بوده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha