• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99063123495
  • خبرنگار : 50165

افزایش ۳ درصدی پیک ‌بار مصرف برق در تابستان زنجان

افزایش ۳ درصدی پیک ‌بار مصرف برق در تابستان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: پیک‌بار مصرف برق در تابستان زنجان ۳ درصد افزایش داشته است.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد مشترکان برق استان زنجان بیش از ۴۵۶ هزار مشترک است. در حال حاضر صد درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان که شامل ۸۹۴ روستا از مجموع ۹۱۴ روستا و ۳ روستا با بهره‌مندی از انرژی خورشیدی و در کل همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار، از نعمت برق برخوردارند.

وی، میزان مصرف انرژی بخش مولد در بخش‌های صنعت و کشاورزی را بیش از ۷۱ درصد کل انرژی توزیع شده استان دانست و گفت: از این میزان ۲۱ درصد در بخش کشاورزی و ۵۰ درصد در بخش صنعت مصرف شده است و این آمار نشان می‌دهد برق به ‌عنوان انرژی زیرساختی نقش محوری در رونق تولید و اقتصاد استان زنجان دارد و این شرکت برای تحقق شعار سال از همه توان و پتانسیل خود برای همراهی با تولیدکنندگان استان استفاده می‌کند.

این مسئول در رابطه با پیک مصرف استان، ادامه داد: تابستان امسال در ساعاتی پیک مصرف به ۶۰۴ مگاوات رسید و این در حالی بود که سال گذشته ۵۸۵ مگاوات پیک مصرف استان ثبت شده است.

علیزاده با اشاره به افزایش پیک، تصریح کرد: در سال ۹۷ به میزان ۶ درصد افزایش پیک نسبت به سال ۹۶، در سال گذشته ۵ درصد نسبت به سال ۹۷ و امسال ۳ درصد نسبت سال گذشته پیک مصرف افزایش داشته و این در حالی است که امسال فقط یک درصد افزایش پیک اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از افزایش ۳ برابری همکاری صنایع و بخش کشاورزی خبر داد و یادآور شد: با همکاری چهار ساعته کشاورزان و خاموش کردن پمپ‌های برق در ساعات اوج مصرف در ساعت ۱۳ الی ۱۷، در ۲۰ ساعت بقیه مصرف برای آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود.

این مسئول، توزیع برق مطمئن و پایدار، با رویکرد اقتصادی و مشتری‌مداری و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را گامی در جهت ذخیره منابع برای نسل‌های آینده دانست و خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در راستای رسیدن به اهداف این شرکت در کسب رضایت مشترکان سه شاخصه مهم را در چشم‌انداز استراتژیک شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، رساندن میانگین خاموشی هر مشترک در سال به ۱۴۰ دقیقه، حذف مراجعه حضوری متقاضیان و مشترکان با استفاده از فناوری‌های نوین و کاهش تلفات انرژی برق به کمتر از ۴ درصد، هدف‌گذاری کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha