• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99063123512
  • خبرنگار : 50024

تحریم‌ها حتی بر تأمین خوراک دام و طیور هم اثر گذاشته است

تحریم‌ها حتی بر تأمین خوراک دام و طیور هم اثر گذاشته است

ایسنا/البرز معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: تفاهم نامه‌ای با اتحادیه مرغداران تخمگذار منعقد شده که بر اساس آن بنا است این اتحادیه روزانه پنج تن تخم مرغ برای بازار روزهای استان با قیمت هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تامین کند.

مجتبی تقی زاده در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به علت گرانی‌های اخیر تخم مرغ اظهار کرد: استان البرز ۱۱۵ واحد پرورش مرغ تخم گذار دارد که با حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ سالانه بیش از ۹۲ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: برای اینکه تولید عنوان شده محقق شود باید سالانه ۱۹۰ هزار تن نهاده طیور که شامل کنجاله سویا و دانه ذرت است برای این واحدها تامین شود.

وی افزود: از این میزان نهاده باید حدود ۵۲ هزار تن کنجاله سویا و مابقی دانه ذرت باشد که متاسفانه به دلیل تحریم و عدم تخصیص ارز کافی این میزان تامین نشده است.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل عدم تامین این نهاده‌ها واحدهای طیور ناچار شده‌اند از نهاده‌های جایگزین استفاده کنند که این نهاده‌ها به اندازه نهاده‌های اصلی  موثر نیستند و همین باعث شده ۲۰ درصد پتانسیل واحدهای تولیدی کاهش یابد.

تقی زاده تصریح کرد: با کاهش میزان تولید تخم مرغ شاهد عدم توازن در عرضه و تقاضای این محصول هستیم که همین امر باعث گرانی آن شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: برای تعدیل در شرایط پیش آمده تفاهم نامه‌ای با اتحادیه مرغداران تخمگذار منعقد شده که بر اساس آن بنا است این اتحادیه روزانه پنج تن تخم مرغ برای بازار روزهای استان با قیمت هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تامین کند.

وی ادامه داد: هر شانه تخم مرغ بین یک کیلو و ۸۰۰ تا دو کیلوگرم وزن دارد که بر این مبنا باید هر شانه تخم مرغ در بازار روزها بین ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان به فروش برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha