• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99063123888

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در مشهد افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در مشهد افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی مراسم افتتاحیه نمایشگاه استانی دستاوردهای دفاع مقدس امروز با حضور مسوولان استانی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

در این مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از پیشکسوتان این عرصه صورت گرفت.

سردار حسینعلی یوسف‌علی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ابتدای برنامه ایراد سخنرانی کرد و کم و کیف برنامه‌های مرتبط با هفته دفاع مقدس را به صورت اجمالی به استحضار مخاطبان این برنامه رساند.

وی بیان کرد: امسال در قله ۴۰ سالگی حماسه جاوید دفاع مقدس هستیم. دشمنان انقلاب و نظام علاقه‌ای نداشتند که ما ۴۰ روزه شویم اما به کوری چشم آن‌ها امروز در ۴۰ سالگی انقلاب و دفاع مقدس پویاتر، بااقتدارتر و منسجم‌تر از هر روز دیگر پای آرمان‌ها و اهداف انقلاب می‌ایستیم.

یوسف‌علی‌زاده در مورد فعالیت ستاد گرامی‌داشت چهلمین سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ستاد گرامی‌داشت چهلمین سال دفاع مقدس از سوم خرداد کار خود را آغاز کرده است و در خلال این ایام ما نزدیک به ۵۰۰ ستاد فرعی در استان تشکیل دادیم؛ در تمام دستگاه‌های اداری، شهرستان‌ها و سلسله مراتب نیروهای مسلح این ستاد فعال شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: برنامه‌های فراوانی از طریق ستاد چهلمین سال دفاع مقدس تدارک دیده شده است. از سوم خرداد تا امروز بیش از ۱۰۰۰ برنامه اجرایی شده است. این برنامه‌ها تا روز ۲۹ اسفند سال جاری ادامه دارد و کار گرامی‌داشت این حماسه جاوید در هفته دفاع مقدس به پایان نمی‌رسد.

وی افزود: ویژه‌برنامه‌ها و برنامه‌های خاصی برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است که امروز یکی از آن برنامه‌ها است. امروز تدارک دیده شده است تا سربازان ولایت در سطح کشور از بیانات و تدابیر حضرت آقا با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا استفاده کنند.

یوسف‌علی‌زاده تاکید کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که با همت و تلاش تمام دست اندر کاران در بیش از ۱۰۰۰ نقطه در سطح استان برنامه نکوداشت داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مورد زمان برپایی نمایشگاه گفت: در مکان نمایشگاه بین‌المللی با همت و تلاش همه دستگاه‌ها نمایشگاه خوبی از دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت دایر شده است که تا هفتم مهر ماه هر روز بعد از ظهر از ساعت پنج تا ۱۰ شب آماده بازدید مردم است.

وی در خصوص غرفه‌های فعال در نمایشگاه تصریح کرد: حدود ۴۳ یگان نیروهای مسلح، دستگاه، اداره، نهاد و تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدسی در این نمایشگاه حضور دارند. بیش از ۴۰۰ غرفه در سالن ۱۰ هزار متری فردوسی برپا شده است. در محیط عمومی نمایشگاه هم ادوات، تجهیزات و دستگاه‌های رزمی و مهندسی رزمی مستقر شده و آماده بازدید و ارائه توضیحات به بازدیدکنندگان است.

یوسف‌علی‌زاده اعلام کرد: من از مردم دعوت می‌کنم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از نمایشگاه دیدن فرمایند البته ما تلاش کردیم که نمایشگاه را از طریق قاب دوربین و فضای مجازی به خانه‌ها منتقل کنیم. تشکیلات صداوسیما، خبرگزاری‌ها و دست‌اندرکاران فصای مجازی با استقبال وارد شدند. نمایشگاه نیز سامانه‌ای دارد که امکان بازدید آنلاین را مهیا می‌کند.



مسوولان اجرای برنامه هفته دفاع مقدس در یک هماهنگی کشوری امکان اتصال تمام مراکز برگزاری برنامه در استان‌ها را به تهران و بیت رهبری فراهم کرده بودند تا سخنان رهبری به صورت زنده در تمام محل‌های برگزاری برنامه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در سراسر کشور پخش شود.

با توجه به مهیا بودن شرایط و زیرساخت‌ها پس از مداحی سردار آهنگران و سخنرانی سرلشگر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، ارتباط محل برگزاری برنامه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد با بیت رهبری برقرار شد و سخنرانی رهبری به صورت تصویری و زنده در نمایشگاه بین‌المللی مشهد پخش شد.



پس از پایان فرمایشات رهبری جمعی از فرماندهان نظامی استان با حضور امیر سرتیپ دوم رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، نمایشگاه دفاع مقدس را افتتاح کردند و در برخی از غرفه‌های این نمایشگاه از جمله غرفه بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور به هم رساندند.




انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha