• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99063124054
  • خبرنگار : 50212

فرماندار ساوه:

قدرت بازدارندگی نظام اسلامی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس است

قدرت بازدارندگی نظام اسلامی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس است

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: امروز به برکت خون مطهر شهدا و ایثارگری رزمندگان هیچ کشوری به خود اجازه تعدی و تجاوز به نظام اسلامی نداده و نمی دهد که این امر نشان از قدرت بازدارندگی و اقتدار دارد که از جمله دستاوردهای مهم هشت سال جنگ است.

علی میرزایی امروز دوشنبه ۳۱ شهریورماه در آئین تجلیل و تکریم ۴۰ تن از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت شهرستان ساوه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی بدانند که مکانیسم تهدید، ارعاب و یا همان مکانیسم ماشه طبل توخالی است و ملت ایران ذره‌ای از مواضع حق طلبانه خود در برابر جریان ظلم استکبار جهانی عقب نشینی نخواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دستاوردهای دفاع مقدس و هشت سال جنگ از جهات مختلف قابل بررسی است، اظهار کرد: امام راحل مقابله با دشمن متجاوز را دفاع مقدس نامید و به این دفاع قداست بخشید و همین قداست جنگ باعث شد که دفاع همه جانبه از سوی آحاد مردم شکل گرفت.

وی تصریح کرد: وقتی دفاع ملت ایران در برابر متجاوزان مقدس نامیده شد همه آحاد مردم مشارکت کردند و حماسه‌ها و ایثار و رشادت‌های زیادی خلق شد تا یک وجب از خاک این میهن در چنگال دشمن قرار نگیرد. بار اصلی جنگ بر دوش مردم قرار گرفت و همه نیروهای مردمی حضوری داوطلبانه و همه جانبه داشتند.

فرماندار ساوه اولین دستاورد دفاع مقدس را پدید آمدن قدرت بازدارندگی دانست و افزود: امروز به برکت خون مطهر شهدا و ایثارگری رزمندگان هیچ کشوری به خود اجازه تعدی و تجاوز به نظام اسلامی نداده و نمی دهد که این امر نشان از قدرت بازدارندگی و اقتدار دارد که از جمله دستاوردهای مهم هشت سال جنگ است.

وی بیان کرد: در سال های ابتدایی انقلاب که با دوران جنگ تقارن داشت، تجهیزات نظامی ایران محدود بود اما امروز پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران مانند خاری در چشم دشمنان است و هرگونه تهدید و ارعاب، کار نمایشی و تبلیغاتی است.

میرزایی تصریح کرد: دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران الگویی برای جبهه‌های مقاومت و ملت‌های آزادی‌خواه جهان است و جبهه حق توانست با الگوگیری از این روحیه مقاومت، بساط داعش و جریانات تروریستی و تکفیری را برچیند.

وی، خودباوری، شکل گیری خلاقیت و شکوفایی استعداد در سطوح راهبردی، رشد باورهای دینی، شکوفایی اسلام و تقویت فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را از دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس برشمرد و افزود: امروز نیازمند مدل مشارکت مردم در دوران جنگ تحمیلی هستیم تا بتوانیم در مقابله با جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز مانند جنگ نظامی پیروز شویم.

فرماندار ساوه تاکید کرد: بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس در ابعاد مختلف ضروری‌ترین نیاز امروز کشور است و در رفع تنگناهای اقتصادی، کمبود بودجه و مشکلات باید به نگرش دفاع مقدس برگردیم. امروز همه کسانی که در دفاع مقدس نقش داشتند باید در میدان جنگ اقتصادی و فرهنگی بوده و در صحنه حضور موثری داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: رزمندگان و پیشکسوتان جبهه و جنگ راه پرافتخاری را آفریدند که امروز شاهد برکات مجاهدت های ایثارگران و مجاهدان دوران سراسر افتخار دفاع مقدس هستیم.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: به بهانه چهلمین سالروز دفاع مقدس قرار است از  یک میلیون رزمنده و پیشکسوت جبهه و جنگ در کشور تجلیل شود که سهم استان مرکزی از این تعداد ۲۷ هزار نفر و سهم شهرستان ساوه ۱۲۰۰ نفر است که  در اولین روز هفته دفاع مقدس ۴۰ نفر بطور نمادین و مابقی رزمندگان در طول هفته تجلیل خواهند شد.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس به برکت ایثارگری و جانفشانی رزمندگان جهاد اصغر انجام شد و امروز که در جهاد اکبر قرار داریم باید با تبیین و روشنگری جامعه، ارزش‌های اسلامی را حفظ و زنده نگه داریم.

سرهنگ دستجانی تصریح کرد: روشنگری و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و افشای جریان ظلم رسالت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بود و امروز باید با کار زینبی و جهاد در راه خدا به خوبی تبیین و روشنگری شود تا توطئه تحریف و تهدید که دشمن دنبال می کند، خنثی شود.

به‌ گزارش ایسنا، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین از مقام والای جمعی از پیشکسوتان رزمنده و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس شهرستان ساوه در محل سالن جلسات فرمانداری تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

در این مراسم به صورت نمادین از ٤٠ نفر از رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس شهرستان با اهدا لوح سپاس تقدیر و تجلیل شد و قرار است از دیگر رزمندگان پیشکسوت ساوجی نیز در طول هفته دفاع مقدس قدردانی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha